Midsommar i Hamburg 2009

Dagen började med att jag, Linnea och Johanna var hos Johanna och band en varsin krans. Det var intressant. Och jobbigt. Jag ville ge upp när jag bara fått ihop en halv krans men jag kämpade på och fick tillslut ihop en :) men tyvärr så hann jag tappa bort min krans innan den kom till användning. Great.
Sen var vi ju som sagt i Svenska Kyrkan på midsommarfirande, och det var superkul! Det började med buffé som innhöll bl.a potatissallad, kallrökt lax, köttbullar och ägg.. sånt som ska finnas på midsommar. Om man ville fick man även en snaps till maten. När faten var tomma så gick hela gänget, vilket var några stycken, till en park precis i närheten, för att dansa kring midsommarstång och leka några traditionella lekar; hoppa säck och den där med potatis på en sked. Ni kanske kan tänka er blickarna vi fick från tyskarna....hehe.
Sen tågade vi tillbaka till kyrkan för att äta jordgubbstårta.
Jag var inte med och dansade, jag stod brevid med Suss och kollade på. Och skrattade. Och fotade :P

Haha!


Linn och Linnea



Nathan och Suss


Fia



Här tågar vi iväg till parken



Rasha



Dance, dance



Traditionellt midsommarväder



Jag och Suss hade tråkigt emellanåt, så vi flummade lite






Midsommarstången i högsta hugg när vi tågade tillbaka



Jordgubbstårta!







Kommentarer
Sofia Vienna

åh, vad mysigt (:

2009-06-22 16:27:04
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0