Min helg - Lördag

I lördags var jag helt ledig och det var meningen att jag skulle hinna med att göra ett par saker. Men jag vaknade strax efter kl 9 med en kraftig smärta i magen, ja ni vet, fel tid på månaden helt enkelt. Men detta var inte normalt. Jag kunde inte göra annat att dra mig upp för att ta ett piller och sen gå tillbaka till sängen, krypa ihop i fosterställning och försöka somna ifrån smärtan. Etter många om och med så klarade jag det och vaknade 13.40. Ooops. Men smärtan var halverad och jag kunde stå upp utan att krampa ihop, så jag fixade till mig och väntade på att Suss skulle höra av sig. Det var nämligen lite festligheter i kyrkan på kvällen! Det var sista au pair-träffen med Fredrik som ledare. Han flyttar till Rotterdam nästa månad. Tråkigt, men sånt är livet.
Fredrik hade i alla fall lagat smarrig mat och kl 20.00 var tiden som gällde. Kring 20.30 satte vi oss till bords och blev serverade en toast med någon röra på som förrätt, lax och potatis som huvudrätt och vaniljglass med varm hallonsås/sylt till efterrätt. Och till maten dracks det vitt vin. Jag hann få i mig 2 glas innan vi började gå över till det vi hade haft med oss själva.
Jag och Suss hade köpt alkoläsk, eller vad man ska kalla det. Det är i alla fall så nära cider som man kommer här, och det får duga när man inte tycker om öl ;P Och en flaska kostar bara 79 cent så det är inga stora pengar jag pratar om heller. Vi hade skitkul :D och Fredrik hade några vänner från Sverige här, och dom var också roliga att festa med. Bra musik, mest svenskt som: Björn Rosenström (sockiplast, sockiplast!) Markoolio, och så klart; Boten Anna ;)
Jag skulle dock upp och jobba kl 10 dagen efter så jag drack inte så mycket.Jag var kvar med dom andra tills förfesten var slut och dom skulle gå ut och fortsätta. Men nu är det så, att i Tyskland så är förfesten oftast inte slut förrän vid 1,2 eller 3. I detta fallet kring halv 3, så jag var inte hemma förrän halv 4.
Och eftersom jag sov länge på dagen så var jag inte ett dugg trött, och somnade inte förrän kring 5. Och sen upp kl 9. Wohoo!
Men jag hade roligare än vad jag haft på länge, så det var lätt värt det! :D



Alkoläsk med smak av lime och den var på tok för söt och sliskig - t.o.m för mig!



Suss klunkar på




Emelie (som inspekterar något på min kamera) och Nathan



Det ser väldigt dramatiskt ut hos Fia, Johanna och Linn



Behövs det ens en kommentar?



Fia hade nyss varit i Sverige och köpt med en blygsam påse med Djungelvrål till mig!


Söndag kommer...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0