Ny vecka - nya tag

Veckorna och månaderna knatar på otroligt fort. Idag är det 3 månader sen jag kom hit. Jag har inte sett skymten av någon hemlängtan och jag tror inte jag kommer få se någon heller. Om knappt 4 veckor åker jag till Sverige. Jag har blandade känslor inför resan. Det ska bli superkul och härligt att få träffa nära och kära igen efter då 4 månader men samtidigt så åkte jag ifrån Sverige för att jag inte mådde bra där och behövde komma därifrån. Att åka till Hamburg är det bästa jag har gjort och vill inte härifrån. Kommer jag trivas under min vecka i Sverige? Kommer jag trivas i Sverige efter mitt år i Hamburg?

Helgen var bra, som vanligt. Jag träffade Suss, som vanligt :P Vi gick på bio med Malin, efter midsommarfirandet i fredags. Vi såg Drag me to hell. En skräckis. Jag trodde jag hade lärt mig efter The Grudge och Mirrors men där hade jag fel. Jag ska inte se skräckfilmer, och aboslut inte på bio!! Jag tror inte jag har skrikit så mycket förut... i alla fall inte när jag kollat på film. Visst, den var ganska löjlig emellanåt men den var också otroligt läskig ibland! Jag gömde mig bakom min stora krage 80% av filmen. Fy fan. Promenaden hem på 10 minuter från min U-bahnstation mitt i natten var bland det läskigaste jag varit med om. Jag lär mig aldrig. Skräck är inget för mig men ändå fortsätter jag att kolla. Fast samtidigt så är det bra att bli lite rädd ibland ;P
I lördags jobbade jag till halv 4 och sen var jag bara hemma resten av dagen/kvällen. A hade frågat mig innan om jag kunde se efter babytelefonerna på kvällen, om jag var hemma, så kunde hon bli med P till ett par av deras vänner och det kunde jag väl lika gärna göra när jag var hemma :) Jag kollade på Twilight och moffade pizza.
Och igår var jag helt ledig, Sov till kl 11 och sen slöade hemma tills jag åkte in till centrum och mötte upp Suss. Vi åkte hem till mig och kollade på Freddy vs. Jason. Vi avslutade kvällen med lite kortspel. Fan va kul det var! Vi hade inte spelat kort på evigheter så det tog ett tag innan vi kom på reglerna till bl.a Vänd 8.

Idag jobbde jag ett par timmar på morgonen som vanligt och sen var jag ledig fram till 16,30, så jag börjar snart igen. Jobbar till kl 19 så det är en ganska lugn dag idag :)

Och solen skiner! I love the sun.

Take care.



Kommentarer
Maddz

Underbart att du trivs bby =)

Hoppas du hade en fin midsommar =)



<3

2009-06-22 19:06:48
URL: http://jinxchan.blogg.se/
suss

Då skulle du inte vilja se 3D filmen "My bloody Valentine"? X) tihi! Men jag tyckte ändå att filmen var bra. Det känns lite roligt att bli uppskrämd ibland.

2009-06-27 11:43:38
URL: http://scheisssegal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0