Slapp dag

Jag jobbade som vanligt ett par timmar på morgonen och det går fortfarande superbra med B! Går nästan och väntar på att det ska vända igen. Anyway, så ringde någon från min skola och talade om att det inte var någon lektion idag för läraren var tvungen att vara vikarie eller vad hon svamlade om. Så jag var ledig kl 9 till halv 2. Jag passade på att sov några timmar. Jag var ju mega trött igår kväll men jag gick så klart inte och la mig. Nej då, jag satte på Saw istället och kollade på. Får skylla mig själv men jag var sugen på att sen den :) snart ska jag kolla på Saw II.
Hur som helst, så jobbade jag till halv 4, sen slutade jag och börjar inte förrän på fredag morgon igen. Härligt!
När jag slutade kom mormorn och morfarn hit och passade barnen lite och A frågade om jag ville med och äta kinamat. det var mumma! :D
Och sen dess har jag bara varit uppe på mitt rum och slappat och fixat med naglarna.

Något jag gillar med familjen är att A och P ser till att jag har en hel del ledig tid. Som idag, när A's föräldrar kom och passade barnen istället för jag. Bland det viktigaste för A och P när det gäller mig är att jag ska trivas och ha det bra här, givetvis. Jag är ju deras au pair, det är meningen att jag ska jobba och se efter barnen men deras sätt att tänka är som så att dom inte ska överlasta mig med en massa jobb dag ut och dag in. Utan jag ska ha tid till att umgås med vänner och hitta på olika saker eller inte göra någonting alls. Minst en dag i veckan är jag helt ledig och flera dagar i veckan gör jag bara halvdagar.
P's mamma, hon som har huset på Sylt, var en au pair i England när hon var ung och hon har en annan syn på det hela och säger ofta till A och P att dom ger mig för mycket ledig tid. Hon har berättat för mig hur det var för henne. Och hon jobbade från tidig morgon till kl 19 varje dag och när hon slutade så var det dags för skola och läxor efter det. Och hon jobbade varje dag. Så när hon är här så säger hon ofta till mig att göra saker men hon är inte här så ofta så jag överlever^^ Hon var likadan mot den förra au pairen och A har tipsat mig om att jag ska fråga ofta om jag kan hjälpa till med något för då säger hon oftast nej, så det räcker med att erbjuda sig.

Helt ledig i morgon som sagt. Jag ska på picnic med Suss. Tror det blir i stadsparken. Det är röd dag i morgon och som vanligt så innebär det att det allra mesta är stängt. Alla mataffärer också, så jag har varit och handlat nu på kvällen, det jag ska ha med i morgon. Vi ska ha knytkalas! :D

Mycket text och dåligt med bilder på sistone... Tråkigt, jag vet... men bilder kommer när jag har kommit ur min extremt lata fas.

Kommentarer
KiKi

Låter mysigt med picnic i Stadtpark! Låter bekant hoho!

Nu får du pallra dig ur din lata fas ffs.. väntar på en teil 2 och 3 ;)

Ha en underbar dag imorn! Puss huni

p.s Hälsa till familjen :)

2009-05-21 00:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0