Tips - The Host by Stephenie Meyer

Dags för ett nytt tips!
Denna gången handlar det om en bok. En helt fantastisk bok! The Host, skriven av Stephenie Meyer, som även har skrivit den underbara Twilight-serien.
The Host
 har över 600 sidor och idag, ca en vecka efter att jag började läsa, passerade jag 500-strecket. Jag kan inte sluta läsa. Hade jag haft mer tid så hade boken redan varit utläst.
Stephenie är otrolig på att skriva, det märkte jag redan när jag läste Twilight-böckerna. Jag är glad för att The Host inte är en besvikelse.
Liksom Twilight, så har The Host också övernaturligt innehåll. Dock inte vampyrer denna gången.

Jag orkar inte pilla ihop en handling med egna ord, så jag citerar bokens baksida rakt av:
Melanie Stryder refuses to fade away. The earth has been invaded by species that takes over the minds of their humand hosts, and most of humanity has succumed.
Wanderer, the invading "soul" who has been given Melanies body, knew about the challenges of living inside a human: the overwhelming emotions, the too-vivid memories. But she did not expect that Melanie would refuse to relinquish possession of her mind.
Melanie fills Wanderer's thought with visions of the man se loves - Jared, a human who still lives in hiding. Unable to separate herself from her body's desires, Wanderer yearns for a man she's never met. As outside forces make Wanderer and Melanie unwilling allies, they set off to search for the man they both love.


Jag har läst så mycket dom senaste dagarna, att jag drömde om Jared inatt. Det var bara en tidsfråga ;P
Nu när jag närmar mig slutet av boken, så vill knappt fortsätta läsa. Jag har nämnt det förut; Jag känner mig alltid så tom när jag läst ut en bok som jag verkligen tyckte om. Och för tillfället har jag ingen annan bok jag kan hoppa över till när The Host är utläst. Jag hittar väldigt sällan böcker jag fastnar för på det här sättet, så när jag väl hittar en så vill jag dra ut på det så mycket som möjligt.

Ni som inte har läst boken; Ge den ett försök - ni kanske älskar den lika mycket som jag gör!

Tack Amelie, som tipsade mig om boken.





Kommentarer
Din A

Älska The Host!! <3 Jag är så glad att du tycker om den.

2009-11-08 18:29:36
Dennis

Böcker är såååå 1900-talet

2009-11-08 18:31:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0