Great news in wrong settings

Jag fick nyligen veta att A, min au pair-mamma, är gravid!
Jag vet att hon väldigt gärna vill ha ett barn till, helst en flicka då hon redan har 2 pojkar och jag är glad för hennes skull. Hon såg jättelycklig ut när hon berättade det för mig.
Men - A och P har redan fullt upp med de 2 barnen dem redan har. B hinner precis fylla 4 och E hinner inte ens fylla 2 innan barnet föds. Pappa P jobbar otroligt mycket, för mycket, för att hinna med ett familjeliv. Och A orkar inte med allt som måste göras, redan nu - därav deras au pair, moi! Jag jobbar mycket, så mycket som tilläts, varje vecka. Och då hjälper farmor, mormor och morfar till varje vecka också.
Hur kommer situationen se ut när barn nr.3 kommer?

Min mamma klarade att ta han om mig och mina bröder, och det är 2 år mellan varje barn. Men det var då, 22 år sedan. Nu är det annorlunda. Och har man pengar så man kan göra det bekvämt för sig med au pairer hit och dit, så antar jag att man inte tvekar. Eller?

Naja, jag ska inte klaga på min au pair familj och deras situation. Det är deras livsstil, deras val :)
Jag ska hålla tummarna för att dom får flickan dom så gärna vill ha.



Kommentarer
Frida

Va roligt! Jag är mera bebis sugen, hade jag haft någon att skaffa med hade nr 2 vart på gång snart... haha! Men vill inte va själv igen så nr 2 lär väl dröja :)

2010-03-10 21:56:01
URL: http://fridarask.blogg.se/
Jenny

Men gud vad kul. Men kan förstå att det kan bli jobbigt om man jobbar mycket. Men verkligen kul att det blir ett tredje då. Och då får man väl hoppas på en liten flicka :)



PS: Tror du att du skulle ha tid att skriva ner adressen till "föreningen". Tack i för hand :)

2010-03-10 22:01:13
URL: http://thebigtowngirl.blogg.se/
Amiee Whitney

Baby girls are better than boys :P



Haha I intend to do the same with my wristband, it can take as long as it wants to fall off :P haha.



Oh no :( hugs The concet was great, I'm going to Poland tomorrow and I'm hoping that everything goes well on Sunday :/ Worried about it.



Puss

2010-03-11 12:29:41
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Mariam

thanks babe!



Jag tycker det är underbart att dom ska få ett till barn! Hon måste vara så glad. <3

2010-03-11 13:01:07
URL: http://starringmariam.blogg.se/
mami

så var det. det är mindre än 2 år mellan Daniel och dig, och 2,5 år mellan dig och Dennis.Och jag var bara 18 år...men er pappa har alltid varit där oxo.fast han jobba ju heltid,så visst var det slitigt ibland.men ni har alltid varit underbara,lättskötta ungar och till stor glädje,och är fortfarande...puss på dig gumman.

2010-03-12 09:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0