Lecker, lecker, waffeln!

Bara för att jag är i Hamburg, så hindrade det inte mig ifrån att gå efter svenska traditioner. Så jag gjorde våfflor idag. Gud så tråkigt, men ack så gott!
Jag åt på både svenskt och tyskt vis. Vi i sverige gillar grädde och sylt på, och folket här har gärna på florsocker.
Grädde och sylt är snäppet godare. Och jag lär mig aldrig att inte andas in precis när jag ska ta en tugga av den "tyska våfflan" - det slutar med florsockret dras ner i halsen och jag lider av hostattacker och syrebrist ett tag.
Men jag klarar bara av små mängder grädde, så det dröjde inte länge förrän jag övergav den svenska varianten för den tyska.

Tack mami, för tips och råd angående våffelsmeten! ♥ 






Kommentarer
Amelie

Norska sättet är bästa jag vet - brunost och liite sylt. NAM NAM!

Det finns en glutenfri våffelröra här man kan köpa på påse så det brukar vi göra ibland. Har aldrig provat med florsocker dock faktiskt.

2010-03-26 06:51:58
URL: http://derlan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0