Julstök

Idag är det en vecka kvar till julafton och tyvärr verkar det bli en grön jul i år. Jag är inte förtjust i snö men en jul ska vara vit, även nyår. Det hör till, och det höjer upp julstämningen otroligt mycket. Jag hoppas på att det kommer finnas lite puder i alla fall på marken om en vecka.
Men trots att snön lyser med sin frånvaro, så har vi lyckats få lite mysig julstämning i vårt hus. Man kommer långt med julpynt, adventsljusstake, pepparkakshus, julklappar som väntar på en gran, julskinka som redan blivit griljerad och uppäten, julmusik och så klart; bakat diverse julgodis.
Till veckan ska vi fixa en gran, klä den och placera alla julklapparna på sin rätta plats. Pepparkakor ska bakas, en ny skinka ska griljeras, mat till julafton ska börja lagas och fåglarna ska få en julkärve.

Julen brukar inte vara något för mig egentligen, jag har tappat en del av julstämningen med åren tyvärr. Men i år är julstämningen i topp! Det är så mysigt.
Och nästa år kommer det vara ännu mysigare, när vi har en liten skrutt att fira med också.



Pepparkakshuset sprider julstämning från vår nya hallmöbel



Lussebullar, lussekatter, saffransbullar, lussekusar - kärt barn har många namn



Synd att inte alla är till mig



Knäck som blev alldeles för hård, nytt försök till veckan!



Kommentarer
Milla

Oj, vad juligt och mysigt! :)

2011-12-17 19:54:14
URL: http://millablom.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0