Flytt x3

Det blir mycket flyttande för medlemmar i min familj nu på kort tid. Min mami flyttade på juldagen. Hon och hennes kille kan INTE bo ihop. Skönt att dom flyttat isär nu.
Sen flyttar jag om ca 3 veckor. Har inte ens börjat packa eller rensa. Tänkte att jag skulle rensa riktigt mycket bland mina saker och kläder. Det var meningen att jag skulle göra det när jag flyttade hemifrån för 2 år sedan men det blev inte så. Dom som känner mig är säkert inte så förvånade. Jag vill inte flytta. jag trivs i min lägenhet men jag har inget val. Den enda "inkomst" jag har är CSN är när jag slutar skolan i januari så blir det för osäkert för mig att bo kvar med hyra, räkningar osv. Så min adress och de mesta av mina saker hamnar hos papi och min säng hamnar hos Sofie. Det är bara tillfälligt tills saker och ting blivit bestämda. Det kommer bli trångt i hennes etta men jag är oerhört tacksam för att jag slipper bo hemma, det lockar inte så mycket att flytta hem igen efter 2 år.
Och sen flyttar min storebror, som bor i Uddevalla, till en större lägenhet med sin tjej en vecka efter mig. Jag tvivlar på att det kommer hålla länge mellan dom men det lär ju märkas.
Oh! Jag glömde ju att min katt Tore också måste flytta. Han kan tyvärr inte flytta med mig men vi har hittat ett hem åt honom där jag tror han kommer trivas väldigt bra. Men han är ju min bebis :( kommer sakna den lilla skrutten.

Imorrn åker min storebor hem igen, så ikväll ska papi laga ordning nån lyxig gryta och egna klyftpotatis... NOMNOM! Sen så var vi till systemet förut så det blir lite cider också..mhhm. Sitter med en sliskig drink nu gjord på Absolut Vodka Vanilj, Sourz Apple och Sprite... väldigt söt, nästan FÖR söt men den är väldigt god.
Jag passade på att inhandla det jag ska ha på nyår också så jag slipper in där och trängas dagarna innan nyår.


Nej nu vill brodern något hör jag.
Trevlig kväll på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0