Barnvakt

Jag blev insatt som barnvakt nu ikväll. Föräldrarna skulle bort och hade redan en barnvakt men den kunde inte och då blev jag tvungen till att göra en insats. Som tur var så hade jag inga planer för kvällen så det var lugnt :)
Är det något jag lärt mig ikväll så är det att lille E har lungor så att det räcker till och blir över, fy fan va han kan skrika och grina ibland :O Vi tror att han håller på att få tänder... stackarn, det måste göra ont. Vi håller på att vänja honom vid flaskan också. Han har bara ätit bröstmjölk hittills men igår försökte vi gå honom att dricka ur flaska och mjölkersättning dessutom. Det går riktigt bra och hittills så är det bara jag som har matat honom med flaskan :D Nästa vecka så han få sin första "riktiga mat" eller puré är det väl... han blir 5 månader till veckan :)

I morgon bär det alltså av till Sylt. Jag har inte ens packat än... inte ens lite. Jag ska packa i resväskan jag hade när jag kom hit och den är inte ens helt tom än... den ligger fortfarande öppen på golvet med några saker i den. Så typiskt mig^^
Och här och häpna, jag har inte skrivit någon packlista!!! Hur ska detta gå?
Nej det var faktiskt medvetet. Jag har ju inte så mycket kläder/saker här så det behövdes inte göras någon packlista....tror jag... Fast det är svårt att veta vad man ska ha med sig, mamman sa idag att vädret kan vara som det är här, 17 grader varmt och sol eller 5 grader varmt och regn/blåst. Så jag ska ha med mig både lite varmare kläder och lite mindre varma. Tur att det finns tvättmaskin där så man slipper packa för 10 dagar.
Det blev bestämt att jag kommer stanna på Sylt hela tiden, fram till vi åker hem nästan söndag. Jag missar 2 lektioner men det blir för krångligt eller något. Jag tar med mig min kurssbok och gör så gott jag kan men jag tror inte det kommer gå någon nöd på mig dirket, just nu är jag för bra för kursen ändå ;)
Det som är värre är att det kanske inte finns någon dator där.... 10 dagar utan internet - hur ska det gå månne?

Hinner jag inte logga in något i morgon bitti, så höres vi när jag kommer hem igen :)
Take care.
Tschüss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0