Guten abend

Ytterligare en dag har gått. Det var en ganska bra dag idag :) Lite gnälligt med B på morgonen men det gick bra tillslut. Sen åkte jag iväg till språkkursen! Jag köpte boken som man behöver ha, kollade igenom den lite snabbt innan vi började och jag har en känsla av att jag kommer behöva byta till en kurs som är snäppet svårare.... men men. Idag gick vi igenom hälsningsfraser, vart vi kommer ifrån o.s.v. Sånt som jag redan kan. Bra med träning antar jag :)
Vi är 6 st i gruppen. Alla kommer från olika länder; Japan, Brasilien, Italien, Polen och Indien.
Kursen är 3 dagar i veckan, måndag, onsdag och fredag men nu på fredag är vi lediga för det är ju röd dag och samma sak på måndag så det blir en ganska lugn start.

I morgon slutar jag redan kl 15.00! :D Skönt med korta dagar ibland^^ Jag tror jag ska ta mig in till centrum och shoppa lite. Det finns ett enormt shoppingcenter som heter Europa Passage, där det finns alla möjliga affärer. Behöver ha skor och lite toppar bl.a. Sen ska jag möta upp några från kyrkan och ta en sväng till Hamburger Dom - The largest funfair in northern Germany. Åka lite karuseller är aldrig tråkigt! Ska bli skitskojj :D Hamburger Dom förekommer 3 gånger/år och håller på en månad i taget. Just nu pågår Frühlingsfest. Senare blir det Sommerdom och Winderdom.

Nu sitter jag och väntar på att klockan ska bli 21.00, vilket den snart är! Då postas ett ljudmeddelande från Bill (Tokio Hotel) Alla väntar spänt och är nyfikna på vad han har att säga ;) Vi har fortfarande inte hört något från dom på evigheter så det är kul att vi får ett litet meddelande i alla fall :)

liebe Bill

Kommentarer
Cecilia

Så fin Bill-bild!! :) Saknar den Bill..



Ja, allt är fint med mig. Hur är det själv där nere i Hamburg? Måste vara underbart där, speciellt nu på våren!! Mycket liv och rörelse kan jag tänka mig. Trivs du i din familj?

Kram

2009-04-07 11:10:31
URL: http://cicii.blogg.se/
Suss

Då får du väl berätta om allt när jag kommer ist. Hur det var att se Gustav dansa osv, hehe X)

För det är ju inte långt nu..iih! Två veckor och fem dagar tills jag åker (kommer), räknar ner dagarna. Märkte du också innan du skulle åka att man ständigt fick upprepa sig? NU vet nästan alla om på mitt jobb att jag ska sluta och "flytta" till Hamburg. Så jobbigt att förklara, säker 30 ggr jag fått dra hela historien. Så nu mera när det är någon som frågar så förklarar jag bara kortfattat. "Jaså, jag fick höra att du skulle sluta!?" "Ja..flytta..tyskland, hamburg..Au Pair..".

När och vara skulle Coldplay spela? Om du vet exakt datum och om det är en fredag, lördag eller söndag så är jag nästan hundra på att jag kan åka! Är helt pepp, vill så gärna uppleva Coldplay live :)

Ja, jag tyckte att jag läste någonstans att Comet var den 23 maj(?) Och isf är det perfekt, för det är nämligen en lördag! Allt som inträffar på helger är perfekt, för jag är ledig helger. Hoppas nu om TH ska ha en sommarturné att åtminstonde en konsert är på en helgdag och i närheter av hamburg :)

Gud, kan inte allt med TH kicka igång nu. Jag vill höra den nya musiken! Tänk när dom släpper den nya signeln och video till den. Är riktigt nyfiken på Bills nya frilla (har ju sett den men jag menar när den blir mer officiell) och deras nya musik. Är dock lite nervös, tänk så är det inte alls i närheten av deras gammla musik Oo Jaja, det blir nog bra ändå.

Hoppas allt är bra med dig! Tschüs!

2009-04-07 11:35:29
URL: http://scheisssegal.blogg.se/
Anna

Hej ^^ Jo, jag börjar känna att jag kanske tog i lite väl mycket med promenerandet i helgen, men det var värt det :) Jag lär mig alltid att hitta bättre till fots än med bil så nu börjar jag förstå allt bättre vilka vägar man kan ta till olika platser osv. Sen är det rätt skönt att komma ut och röra på sig ordentligt emellanåt, särskilt när vädret är så fint som det var (nu har vi oväder här så idag har jag inte varit ut på någon promenad ^^).

Den 18:e eller 25:e fungerar lika bra för mig, bara jag vet när så kan jag ordna det utan problem. Just nu sitter jag och tittar på flyg till Paris också, lite senare, och insåg just att jag kommer att missa två av mina kursträffar eftersom de borde ha börjat då... Men jag tror inte att jag tänker stanna kvar här ensam när mamman åker med barnen till Finland, jag har en känsla av att jag skulle åka på nästan mer jobb än normalt istället för att vara ledig ^^.

Det där med sovmorgon till tio är ju lite relativt, idag började de jobba redan vid fyra på morgonen och eftersom en av dem alltid går upp till rummet bredvid mitt när han kommer och golvet knakar en del (plus att bilen de kommer i inte har några vidare ljuddämpare...) innebar det att jag idag på min lediga dag vaknade strax före fyra ^^ Normalt är jag ändå uppe senast halv nio här, barnen är ju på nedervåningen och det stökas runt så det är svårt att sova längre :)

Ah, jag har väl sett lite om TH tidigare och gillar musiken/texterna men inte fokuserat så mycket på bandet, bara lyssnat på musiken och försökt översätta texterna :) Förresten såg jag Rette mich på VIVA idag, Special Charts med tema Geschwisterliebe passande nog ^^

2009-04-07 20:40:56
URL: http://nyckel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0