Mittwoch

Jag trodde att det skulle bli en slapp vecka men det blev ändrade planer i.o.m att B är sjuk. Han har öroninflammation och är hemma från kindergarten hela veckan. Idag skulle jag ha slutat 9.30 men A behövde mig även efter min spårkkurs och jag hade ingenting inplanerat så jag ställde upp, snäll som jag är^^
B sov länge idag, jag steg upp kl 8 och började göra i ordning hans mjölk för att sedan väcka honom. Skönt med sovmorgon för både honom och mig. Han har nästan 39 i feber men ändå orkar han vara vaken och leka en massa.. Jag förstår inte det. När jag har feber så gör jag inget annat än sover.

Jag har varit trött och seg hela dagen och har haft huvudvärk. Jag kunde som tur var, gå och lägga mig en timme på eftermiddagen, vilket var uppskattat. Luften har varit tjock och kvalmig och mellan kl 18 och 19 så kom ett välbehövligt oväder med regn och åska. Och för den som undrar så är åska lika läskigt i tyskland som i sverige.

Katti håller på att kolla på flyg! Hon kommer bo hos mig i huset medan hon är här. Det ska bli så kul att ha henne här! :D :D

Nu sitter jag och mumsar på Ahlgrens Bilar som jag köpte på IKEA igår :)


Mitt inköp i den svenska shoppen

Kommentarer
Suss

Ja, Steffi sa till mig att allt är stängt på fredag men vi kan ju kanske ses ändå och gå en promenad eller nått, jag vet ett ställe som vi var på här om dagen. Eller så kan vi gå en bit på Repherbahn, där är då nog alltid något att se :) Hon sa dessutom att det bara är affärerna som är stängda och att caféer och restauranger är öppna. Om det fortfarande går bra för dig då? För på lördag ska jag möjligvis iväg till nått ställe och inte komma tillbaka förens på söndag eftermiddag. Meen du bestämmer, vad som är bäst för dig :)

Du har iaf mitt nummer, så det är bara att slå en signal eller skicka ett msn. Min värdfamilj är rätt så flexibel så bara jag säger till i tid.

bis dann, tschüs!

2009-04-29 22:13:37
URL: http://scheisssegal.blogg.se/
Amiee

Thank you! Yes it was fantastic! Saw my best friends again :D

Aww i missed your bday! Happy belated bday honey!

Puss

2009-04-29 23:55:56
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Kiki

Jag är så galet pepp på att komma! Ska bli jätte kul att träffa dig igen :D det var ju så jäkla länge sen sist.. ska även bli otroligt skönt att komma härifrån ett par dagar! Och jag köper med mig vad du vill hehe.. svenskt smågodis kanske?^^ Tänk typ peacemärken.. mmm :P

2009-04-30 00:00:14
Suss

Jag kanske kan åka tidigare. Jag får se med Steffi i morgon. Både Steffi och Matthias är ju lediga, det är ju en röd dag. Så egentligen hade jag varit ledig men både Steffi och jag tycker det är bra om Tammo och jag kan ha en stund för oss själva varje dag nu i två veckors tid, så att han vänjer sig vid mig. Det börjar redan bli bättre ^^ Men jag skickar ett sms om jag kan komma tidigare. Bis dann! Tschüs! ..und Guten Nacht!

2009-04-30 22:35:49
URL: http://scheisssegal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0