Gute nacht

Det har varit en lång dag idag. Men jag kunde i alla fall sova till 8 i morse, sen vaknade B. Men i morgon är det inte jag som är B's morgonperson. Jag börjar inte förrän kl 9. Kan sova till halv 9. Lyxigt värre!
B är fortfarande sjuk och är lite mer besvärlig än vanligt, lyssnar sämre o.s.v. Men det bästa är att han tar powernaps ganska ofta haha.
Han börjar lära sig att det är jag som oftast är hans morgonperson och det var mig han ropade på i morse. Stort framsteg! :D Jag tror inte jag har berättat att dom kallar mig för Zizi här. Det började när vi var på Sylt. En kompis till A heter också Sahra (ja, hon stavar så) och hon och hennes man kom och var hos oss på Sylt några dagar och för att kunna skilja oss åt vid namn så använde vi oss av mitt smeknamn och det sitter kvar sen dess :) Så B ropade Zizi i morse. Sött :P

Vi bakade en smarrig rabarberkaka idag. Hur god som helst! B älskar att laga mat och vara med i köket så han var nöjd den halvtimmen :)

Idag har jag pratat med både mamma och storebror i tele, det händer inte så ofta :) Mamma sa att det ska bli kul när jag kommer hem igen. Jag har ju bara varit här 5 veckor :P Jag kommer inte hem och hälsar förrän i sommar någon gång :)

I morgon är det 1:a maj. Det är en röd dag även här, så jag är ledig från språkkursen^^ och jag slutar redan kl 14 så jag har hela eftermiddagen och kvällen på mig att göra något kul :) Kl 17 ska jag träffa Suss, tjejen som kom till Hamburg förra veckan. Ska bli kul :) hoppas vi hittar något trevligt café eller liknande.

Nej nu blir det sängen.
Gute nacht.


Kommentarer
Amiee

Sv. I'm glad you had a great day. Oh that's what I thought it said but thought I'd check hehe, it's really pretty! I love it ^^ I can't see pictures on my phone properly xD it's so dumb!

Ooh ja okey :D go for it tiger! Lol! Emailed my agent today, its been a month since I last emailed, hoping to get somewhere :/

Puss

2009-04-30 23:39:10
URL: http://amieewhitney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0