Helgen

Det har redan gått 2 veckor sen jag kom till Hamburg. Jag kan inte riktigt förstå vart tiden tar vägen. Oh well.... :)
Vädret den senaste veckan har varit underbart. Det är varmt och simply amazing. Vi spenderar en del tid ute på terassen. Lovely.

I fredags var vi några stycken hos en annan au pair och hade grillkväll. Det var väldigt kul :) Jag och en till stannade kvar och sov över. Dom och ett gäng till skulle till en park dagen efter och ha picknick, tyvärr var jag tvungen att jobba
:( men men... det blir fler tillfällen!
Igår var det dags för grillkväll igen, fast denna gången hemma :) Ett par vänner till familjen kom över. Det var väl trevligt och så men jag hänger inte med så mycket i konversationerna, dom pratar så fort ibland :P Jag drog mig upp till mitt rum ganska tidigt och kollade på ett par avsnitt Supernatural som jag glömt att kolla på.
En helt okej helg :)

Nu är jag själv i det stora huset, hela familjen är borta på något och kommer hem senare i eftermiddagn. Jag lagade nyss mat här för första gången. Kokade makaroner och slängde in ett par kycklingspett i ugnen - väldigt komplicerat ;)
Och det finns Coca Cola Zero i kylen men jag valde Apfelschole, för ja - så gott är det! :D
Just nu sitter jag lyssnar på Tokio Hotel. Det har inte blivit av att jag lyssnat på dom så mycket den senaste tiden, kände att det var på tiden nu :) Dann wird alles gut....
Det har bara gått 2 veckor men jag förstår så mycket mer av dom tyska texterna nu än innan. Visst, det finns både engelska och svenska översättningar men det blir ändå inte riktigt samma sak. Svårt att förklara =/

Oh och på tal om tyska - jag börjar spårkkursen i morgon! :D Det ska blir väldigt kul och intressant. Tror jag kommer gå 3 dagar i veckan, 11.30-13.00.

Om jag orkar så ska jag åka in till kyrkan på au pair träffen om någon timme :)

That's it for now!
Tschüss!


Kommentarer
KAJSA

Åh vad roligt de låter! Jag skulle också vilja åka till Tyskland och lära mej tyska på det sättet! Jätte kul att höra att du har kommit till en så bra familj också =)



Jaså haha :D Jag har letat som en galning efter hans skiva verdammtnochma på internet men den säljs ingenstans typ :S Tur att spotify finns i alla fall.. Bättre än inget liksom :D



Det ska bli så spännande när den nya TH skivan kommer btw. Längtar hur mkt som helst! :D



Ha det bra!

2009-04-05 14:51:38
URL: http://ekgc.blogg.se/
Anna

Hm, det har faktiskt inte blivit av att jag smakat Apfelschorle än, vi har inte haft det hemma och jag har aldrig riktigt gillat kolsyrade drycker, men någon gång ska jag allt testa det ^^. Oj, de senaste dagarna har varit toppen, nu har jag ju dels varit ledig men även de före det har varit riktigt bra så jag är nöjd med läget :) Igår och idag har jag promenerat som en galning och sammanlagt gått 5,5 mil så nu är jag hyfsat stel i benen ^^. Men skönt har det allt varit, och jag har sett mycket och lärt mig mer om närgeografin vilket känns väldigt bra. Sen har jag börjat älska hur det ofta finns gång-/cykelbanor längs med flera av vägarna, det gör allt så mycket lättare när man gillar att promenera :)

Den här veckan kommer jag att vara ledig redan tisdag och torsdag (långfredagen och helgen är rätt stressiga) så det kanske skulle passa bäst om jag försökte komma lördagen om (nästan) tre veckor, den 25:e (eller den 18:e om du inte åker till Sylt ^^)? Om du är ledig då (jag borde kunna bli det utan större problem hoppas jag). Annars får vi väl klura lite... :) Mitt schema ska just ändras lite den här veckan så att jag får sova till tio och sedan jobbar 10-16.30 eller något liknande, så nu ska vi se hur det fungerar ^^ Skönt att slippa stiga upp klockan sex i alla fall, fast frågan är om jag kommer vakna ändå, av gammal vana... :)

Ah, jag har lyckats snubbla över begagnade TH-saker nästan vart jag än varit den här helgen, böcker och DVD:er, skivor och affischer och allt möjligt. Normalt skulle jag nog inte ha lagt märke till det men eftersom du skrev om hur du inte sett någon av deras videor på VIVA ännu har jag visst börjat notera sånt... ^^

2009-04-05 19:37:38
URL: http://nyckel.blogg.se/
sandra

Jo det kan jag förstå, men just bara den enda gången, bara för att riktigt förstå hur det var... Man läser om det så mkt i skolan, jag skulle nog bara vilja en gång sedan räcker det...

2009-04-05 21:12:12
URL: http://pandys-sandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0