Allt möjligt och Oliver Pocher

Idag har det varit ännu en härlig dag med en massa sol och värme! Om man ska tro vädergubbarna så ska det vara fint hela helgen. Underbart.
Det var varit lite mer att göra idag än vad det varit dom 2 senaste dagarna. Jobbade ett par timmar på morgonen som vanligt. Sen var jag ledig en timme innan jag åkte iväg till spårkkursen. Sen kom jag hem vid halv 2 och då var det full rulle och nu har jag precis slutat. Jobbade en timme längre än vad det var sagt, mamman mår inget vidare så jag såg efter E medan hon låg och vilade lite. Snällt av mig, inte sant? Jag har ju lite att ge tillbaka efter allt hon gjorde för mig när jag var sjuk :)

På tal om språkkursen så går allt fortfarande bra. Nästan för bra. Dock så håller vi på med olika grammatiska artiklar nu. Die, der, das osv. Det är jag inte så haj på än. Men jag hade alla rätt på läxan och på ett litet oförberett "prov" som vi hade idag, så något har jag lärt mig i alla fall ;)

Om drygt en timme ska jag slå på tv'n. Ska kolla på Oliver Pocher Live, Gefährliches Halbwissen. Oliver är en känd tv-profil i Tyskland. Han är en rolig filur. Dessutom är han bra vän med Tokio Hotel, speciellt Tom och Bill. Oliver gjorde ett gästframträdande i Deutschland Sucht Den Superstar (tyska idol) förra helgen. Då uppträdde han med Tokio Hotel's hit Durch den Monsun. Han gick in för det till 100% och klädde t.o.m ut sig till Bill! :P Han kunde inte texten helt, han ramlade vid ett tillfälle och han sätte inte alltid tonerna. Det var underhållning det.
Ta en titt! :D



Kommentarer
Amiee

Sv.thank you bb! Will upload pics each day! <3

2009-04-25 00:46:16
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
SORA

haha! Det framträdandet var så roligt!!

2009-04-25 15:09:52
URL: http://sorax.blogg.se/
Marie (TigerLilja)

Oj vad kul med en massa inlägg! Jag är inte så bra på att vara här för det är derlis som brukar rapportera vad du skriver medan jag, eh, gör nått annat. Så ja, ja följer ju den. Liksom.



Rotfl åt Oliver Pocher!!



Åh gud vad jag gillar Hamburg (vad kul vi hade där sist!) och är inte så lite avis att du nu får bo där!

Efter att ha bilat i Tyskland i några omgångar så tycker jag nu att tegel, sten, och robusta murstockar är sjukt pittoreskt. Landsbygden är guld. Här i nordnorge är det snöblask och regn. Bleeeeeeeh!



Himla kul att höra att du trivs och jag hoppas du får en välbehövlig kick utav allt detta!



Väntar med spänning på TH & datums.

Bring it on... (det nerviga blir dock att få ledigt när jag vill från mitt ibland sjukt intensiva jobb, men jaja.)

2009-04-25 19:41:27
Jenny

Haha snacka om att han var rolig. XD

2009-04-28 08:27:36
URL: http://thebigtowngirl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0