Torsdag

Jaja, jag vet att jag uppdaterar lite dåligt ibland. Men det är inte alltid det finns tid eller ork ;)
What to tell...?
Jo jag var ju ledig i tisdags eftermiddag. Jag åkte in till centrum och shoppade. Jag hittade en hel del faktiskt. Allt på H&M :) Bl.a ett par shorts i en längre modell, en hoodie med rosa!! detaljer och ett par supersnygga jeans som jag är otroligt nöjd med! :D Skor stod ju högt upp på min lista men hittade inga tyvärr.. eller...jag kollade inte så noga rättare sagt...heh. Det får bli bästa gång.
När jag shoppat klart åkte jag till DOM. Jag mötte upp ett par tjejer, sen åkte vi lite karusell. Fast vi började med den värsta typ så allt annat efteråt kändes mesiga. Inget bra tillvägagångssätt ;)
Jag har lite bilder med hinner inte lägga upp dom nu.

Påsken närmar sig. I morgon är det karfreitag (långfredag) och då åker vi iväg till Sylt. Det är en tysk ö som ligger i Nordsjön. Hd.se beskriver ön så här: Sylt är tyskarnas lilla Mallorca. Hela ön är egentligen en enda stor sandstrand och hit åker man för att koppla av i strandstolarna, cykla eller bara bada. Pappans mamma äger ett hus på ön, så vi ska bo där.
Det blåser tydligen ganska mycket där och vid denna tiden på året så är det inte så jättevarmt så det blir lite varmare kläder som gäller. Men mamman sa till mig att ta med badkläder, i fall att ;)
Vi kommer vara borta 10 dagar, vi kommer hem nästa söndag. Jag har ju min språkkurs till veckan men det är inte bestämt än om jag kommer åka hem till den eller inte. Men åker jag hem så kommer jag vara hemma tisdag-fredag till veckan. Är jag inte hemma då så kommer det inte bli någon uppdatering på ett tag men ni får stå ut ;)

På tal om min språkkurs, jag hade alla rätt på läxan vi fick efter första gången :D woho.

Kommentarer
Suss

Tom ny frilla!? WAS! Det jag måste ju bara se! Var hittade du dom bilderna? Aa, Bills meddelande var väl lite lamt. Jag hade väl förväntat mig en videohälsning ett iaf något längre röstmeddelade med info vi inte redan viste..men skönt att höra att dom lever iaf!

Ja, snart är det den 25:e!! Och snart åker jag!! Jo, det börjar känns lite nu. Tänker bara på hur det kommer att bli, man kanske väntar sig för mycket? Men det kommer nog ändå bli riktigt roligt.

Det där med ledig mitt i veckan har vi inte pratat så mycket om än. Fan också att den i münchen var utsåld, det var väl just för att det var ett så passande datum..jaja, men jag får höra med familjen.

Nu blir jag bara ännu mer sugen att gå på Comet, iih! Det blir väl ändå den första tyska tvsända galan som TH är nominerad i, sen är det ju en rätt så "viktig" gala, för tyska artister :) Kanske TH dyker upp på den ;)

Jag har faktiskt inte sagt till min familj ännu att jag gillar TH, tycker inte att det borde vara något som skulle förändra hela deras uppfattning om mig. Dom flesta har ju för vana att dömma TH-fans ganska så snabbt. Speciellt när det finns dom som är, vad ska man säga, lite väl engascherade, hee. Så det får man väl sniska in lite snyggt ;) Dom lär nog iaf märka det X)

Ha det så bra, och snyggt jobbat med alla rätt på språkkursen!

2009-04-09 16:14:37
URL: http://scheisssegal.blogg.se/
KAJSA

Hej! ja det akn jag verkligen tänka mej! Det måste ju verkligen vara det absolut bästa sättet eftersom att man omges av språket hela tiden och typ tvingas att lära sej ju. Hade varit grymt att vara i tyskland ett år eller så men jag tror inte att au pair är riktigt in grej tyvärr. Sen vill jag inte lämna mitt jobb heller haha :D



Ja eller hur. Men det får ta den tid det tar. Fast visst blir man mega ivrig såklart! Men jag längtar nästan ännu mer efter nya konsertdatum :D



Jag kom på att jag har en liten fråga ang THF också. Nu kommer du säkert tycka att jag är jätte dum men jag har aldrig fattat hur man röstar på veckans fråga? =D



Ha det bra!

2009-04-09 18:10:42
URL: http://ekgc.blogg.se/
Anna

Snyggt gjort! Att hitta hem är alltid den svåraste biten, jag har gått mycket längs med kusten och det förenklar ju saken (det blev ännu en 2,5 mils promenad idag ^^).

Den 25:e låter jättebra, bara man har ett datum bestämt går ju det mesta att ordna så nu ska jag se till att jag är ledig den lördagen :)

Paris blir som en semester ja, jag har en kompis som är au-pair där sedan snart ett år och tänkte hälsa på henne när mamman i min familj tar med barnen hem till Finland. Någon gång förljer jag gärna med dit med, men jag vill också gärna se Paris och då är det ju smart att passa på innan min kompis reser hem i juli ^^

Jag kliver väl inte upp vid fyra direkt, jag snoozar snarare i ett halvvaket tillstånd några timmar, men någon gång när jag velat duscha på morgonen har jag glatt (hrm, kanske inte fullt så glatt egentligen ^^) fått stiga upp vid fem. Det gör faktiskt inte så mycket, idag var jag ledig men vaknade vid sju ändå... Det sker allt som oftast :)

Hm, jag har nog aldrig fokuserat på bandet (vilket det än gäller) utan mer rent på musiken. Fansen fascinerar mig dock, så jag har väl läst en del om just TH ändå eftersom jag tycker att just det du talar om, hur fansen är (inte den bitchiga delen utan den hängivna), är riktigt häftigt och intressant. Kanske för att jag själv aldrig varit sådan... Men det kommer nog fler videor med dem på VIVA, särskilt om de släpper albumet snart ^^ Jag skulle bara se på tv en liten stund medan jag stickade och det var det första som kom upp, jag brukar inte heller ha på tv:n mer än varannan dag eller så, så sannolikheten att snubbla in på just deras video var egentligen minimal ^^ Dessutom brukar jag alltid ha eurosport på när jag startar den...

Ha det riktigt bra på Sylt! Allt utom sandstränderna låter ju som det jag har här, jag älskar Nordsjön, havsdoften är fantastisk ^^

2009-04-09 20:20:50
URL: http://nyckel.blogg.se/
KAJSA

Ps. Glöm mim dumma fråga innan. Nu såg jag hahahaha :D

2009-04-09 22:46:31
URL: http://ekgc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0