I've been waiting here so long....

...and now the moment seems to've come. Ljuva Monsoon, ljuva Tokio Hotel.. kommer aldrig tröttna.
Anyway, nu äntligen kommer det en uppdatering, jag vet att det finns några som väntat på den.

Sylt
Ön är helt underbar. I den lilla byn som vi bodde i hade alla husen stråtak och husen såg gamla ut. Atmosfären var lugn och rogivande. En väldigt bra plats att koppla av på, i några dagar. Sen blir det för lugnt. Så var det i alla fall för mig. Jag gillar att kunna åka till något ställe för att slappna av men efter ett tag blir jag rastlös och vill tillbaka till lite mer liv och rörelse.
Sylt är en sandö och det märktes. Sanddynor överallt och sandstränder fanns det många av. Vi bodde på ett ställe där ön var som smalast ochstod man uppe på en liten kulle så hade man havsutsikt åt både höger och vänster. Underbart.
Vi hade tur med vädret i stort sett hela tiden vi var där. Det var väl någon dag som det var lite mulet och det blåste en del men annars så var det varmt och soligt. Temeraturen låg på strax över 20 grader. Jag lyckades bränna mig redan efter andra dagen... bra gjort. Vädret hemma i Hamburg var tydligen lika underbart :)
Varje morgon turades vi om att gå med B till bageriet som låg i närheten, för att köpa nybakat bröd. Finns det något godare än nybakat bröd på morgonen?

Sjuk
Förutom att bränna mig i solen så lyckades jag även dra på mig feber och en megasvullen hals, t.o.m tungan svullnade upp. Jag blev sjuk i mitten av förra veckan, vi åkte till läkaren när det blev uppenbart att jag behövde ha medicin. Och i Tyskland är det tydligen allt eller inget, för först fick jag något som inte verkade överhuvudtaget men vi fick även ett recept på antibiotika så vi hämtade ut det nästa dag. Det var en stark kur på bara 3 dagar. Jag kände mig bättre redan efter en dag men kroppen blev utmattad av medicinen så jag förblev sängliggandes tills det var dags att åka hem på söndagen.
Lite synd att jag missade 5 dagar men what to do. Jag blev bra omhändertagen och alla var lite oroliga för mig^^

Påsk
Här firar man inte på påskafton, som hemma i Sverige, utan här firar man på påskdagen. Någon gömmer ägg (chokladägg) och presenter som resten får gå runt och leta upp sen. Ja, presenter. Jag fick 30 € presentkort på en biosalong och lyxiga chokladägg från Lindt av farmorn och av mina värdsföräldrar fick jag presentkort från H&M :)
I godisväg så är det bara choklad som gäller, inget annat. Så nu är jag otroligt trött på choklad. Mina Lindt-ägg ligger fortfarande prydligt nedpackade i sin förpackning. Sist jag var så här trött på choklad var när Katti vann 2 kg choklad på Liseberg förra sommaren. Jag fick med mig hälften hem och... efteråt kunde jag inte ens se på choklad utan att må illa. Så är det nu med. Så Lindt-äggen får ligga och gotta till sig lite innan dom äta upp ;)

Allmänt
Jag har hittat en god efterätt...eller vad det är. GreissPudding. Greiss är mannagryn. Det är så himla gott! Smakar vanilj.... mumma. Det blev några såna burkar under vistelsen på Sylt.
Jag hade mitt rum nere i källaren. Det var som vilket rum som helst, med en dubbelsäng, tv osv. Eget badrum med dusch. Och precis över duschen så fanns det ett litet fönster för ventilering. Det var fullt med spindelnät på utsidan så jag öppnade aldrig fönstret. Den tredje dagen gör jag misstaget och kollar upp mot fönstret och ser den största och äckligaste spindeln jag har sett som inte varit i bur. Den var stor, svart och.... äcklig! Ni som sett filmen Imse, vimse spindel kan tänka på dom svarta spindlarna som kryllar omkring i huset i slutet av filmen. Så såg den ut. Jag höll ärligt talat på att svimma. Min spindelfobi har blivit bättre sen jag kom hit (jag dödare t.o.m med liten spindel häromdagen!) men aldrig i hela världen att jag skulle må bra av att vara i samma rum dom den där varelsen. Jag bara väntade på den dagen då jag kom in i badrummet och spindeln satt på insidan av fönstret. Som tur var hände aldrig det och jag såg bara spindeln den enda gången. Jag lyckades trots min rädsla, ta ett kort på odjuret. Lägger upp det senare.

Jag tog andra kort också. Men blev ju sjuk efter halva tiden så hann inte ta så många...slänger upp några så vi se vad det blir av det.









1000 meere weit/1000 oceans wide....




Havet åt ena hållet...


...och här åt det andra hållet.



Grannarna



Här bodde vi



Greisspudding, lecker lecker lecker!

Kommentarer
KiKi

BB! Vad kul att du uppdaterar igen! Har saknat det^^

Haha, visst var man måttligt trött på choklad ett bra tag, vill nog aldrig vinna så mkt choklad igen. Faktiskt inte.

MEN FY! Jag får rysningar bara av att läsa om spi.. spind.. nej jag kan inte ens skriva det shivers iaf, om "den". Och om du ska ladda upp en bild på "den", kan du typ gömma den på nått sätt.. för, jag klarar nog inte av att se den. Nej usch..

Anyways, hoppas du uppdaterar snart igen^^

Take care, miss u! <3

2009-04-22 23:37:29
Linda

Oh vilken härlig ridväg på andra bilden. Hi hi. Fina bilder öht.

Spindeln fick det att krypa i mig. Usch!

2009-04-23 00:56:29
URL: http://stjarnstralar.blogg.se/
Amiee

sv. Wow it looks so pretty there! nice!

I hope nothing is wrong with me either :/

Ja, I have a party tomorrow night in London, that'll be cool and then the THUKST party the day after. Such a busy weekend haha!!

How's the au pair work going? (you've probably guessed I'm still waiting LOL)

2009-04-23 09:36:45
URL: http://amieewhitney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0