Utsövd och redo för upptäcksfärd!

Vaknade nyss upp till ännu en solig dag. Utsövd är jag också. Sov kring 10 timmar i natt. Passade på att ta en sovmorgon på min lediga dag och allt. Men dock så borde jag stå i duschen nu istället för att sitta här.
Efter vår upptäcksfärd så vet jag inte vad vi hittar på, kanske går till någon park eller så :) Senare så ska vi väl till kyrkan på au pair-träffen.

Det är Hamburg Maraton idag. Streckan går förbi precis utanför vårat hus, så det sitter en massa folk på trottoaren och kollar. Det ser lite roligt ut haha.
Familjen ska iväg till ett Maraton-party som någon dom känner har anordnat så dom ska ge sig iväg snart.
Eftersom jag sov så länge så missade jag frukosten så jag får ta mig något snabbt innan jag ger mig iväg sen.

Nej nu måste jag slänga mig in i duschen så jag inte kommer för sent.

Hej svejs!

Oh, just det! Det har kommit ännu en svensk au pair till Hamburg! Hon kom igår, och hon bor inte så jättelångt från mig, krävs ett byte med U-bahn. Och hon är TH-fan! ;) Jag har pratat med henne via bloggen ett tag så det ska bli kul att träffa henne så småningom :)

Kommentarer
Suss

jo, allt kanns ganz gute men ibland ar det lite svart nar jag har nagot som jag vill saga och da blir det ibland svart att fa fram det pa varken englska eller tyska, ok, inte for att jag far ut sa dar overdrivet mycket tyska. Men jag typ kommer pa meningar som jag tanker saga men sa..vill det sig bara inte och jag forblir tyst. Sa just nu ar allting lite snurrigt i mitt huvud - engelska, tyska, svenska..allt blir en farlig blanding!

Sa heute fick jag traffa alla Naomis vanner som hon skaffat under hennes tiden har. Sie waren alles ganz nett, vielen nett jungen kann ich da ja sagen. Om man jamfor med svenska killar sa var dom pa nagot satt mer artiga. En av hennes tjejkompisar ar bara sa rolig. Hon ar fran USA och har en ratt sa rolig acsang. Och sa verkar hon lite wild and crayz.

Jag kommer att jobba fran 9.oo till ca 15.oo (15.3o) och helgerna kommer jag oftast vara ledig. Sa nar fungerar det for dig(fragetecken, kan inte hitta hur man skriver fragetecken pa det har tangentbordet). Hoppas allt gar bra for dig, bis gleich! tschüs!

2009-04-26 20:49:33
URL: http://scheisssegal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0