"Es klingt sehr deutsch"

Jag fick en komplimang av aupair-mamman igår när vi pratade om att jag pratar mycket mer tyska nu (även om det fortfarande är mycket engelska inblandat också), hon sa att det låter väldigt tyskt när jag pratar :D
På något plan så har jag nog varit lite för försiktig med att prata tyska för att jag har varit rädd för att ha dåligt uttal, göra mig dåligt förstådd osv. Nu kan jag slappna av ;)
På tal om tyska så ska jag sluta på skolan jag går på nu och börja i en annan. Den jag går på nu är inte bra, dela för att jag antagligen hör hemma på en nivå högre och dels för att vi inte går igenom så mycket grammatik och det är grammatiken jag behöver. Så i morgon ska jag bara gå dit för att skriva ut mig från skolan.
Jag har frågat Susanne hur hennes lektioner är och dom verkar mycket bättre än mina nuvarande så jag ska gå till hennes skola någon dag och göra ett test för att se vilken nivå jag egentligen hör till. Sen är det bara att hoppas på att det finns en kurs som passar med mina tider här hemma.

Nu ska jag kila ner och äta Moussaka för första gången. Hoppas det är gott! :P

Sen ska jag jobba ett par timmar till.


Tschüs!

Ich habe das Foto gestern gemacht





Kommentarer
Sofia Vienna

ååh, jag vill också lära mig tyska (:

svar: Ja, den låten har varit min favoritlåt jag vet inte hur länge. inget th fan tror mig dock eftersom det är nena, men det fanns faktiskt ett liv innan TH :D

2009-08-25 18:58:16
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se/
Soza

U R CUTE! :)

2009-09-07 21:08:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0