In between

Folk undrar varför jag inte bloggar. Det ligger olika orsaker bakom det.
Sjukdom.
Dator som krånglar.
Intresse/motivationsbrist.
Und so weiter.

Jag fick ett sms av papi förut som undrade över min blogg. Han är nog min mest aktiva läsare, så här är ett inlägg för min papi :)

Punkt Punkt Punkt. Vad ska jag skriva? :/
I går var det St. Nikolaustag. Jag har inte så stor koll på historien bakom Nikolaus men i stora drag så ska alla barn putsa sina skor och ställa ut dom på kvällen den 5:e December. På morgonen efter så finns det paket i deras skor.
Det fanns paket i mina skor med, trots att jag inte hade putsat dom ;) Jag fick en stor karong Toffifee och en handkräm av farmorn och av A & P fick jag en känd tysk barn/ungdomsbok. Der kleine Vampir.
Jag och mamma A pratar ofta om Bill Kaulitz i Tokio Hotel. Om hur han gick utklädd som vampyr till ett Halloweenparty när han var typ 9 år och har sminkat sig sen dess. Att det var därifrån han fick inspitation. I samma veva brukar A nämna historien om Der kleine Vampir. Att hon tyckte att jag skulle läsa den.
Boken kom ut 1979 och alla barn läser den i skolan. Hon tror att Bill har fått sin besatthet av vampyrer därifrån^^

För övrigt kan jag tycka att dom ger varandra presenter för ofta i detta land. Påsk, Nikolaus, födelsedagar, jul. Det blir för mycket av det goda. Det tappar det speciella med det då.
Men dom är väl vana här.

Om 2 veckor befinner jag mig på Svensk mark!

Nu lockar sängen.
Natti.

 


Kommentarer
Amiee Whitney

SV. Oh no! What's me wrong honey? Hope you're getting better bb! <3



Yes! I have tickets for Copenhagen, Lodz and Paris :D So excited!



Puss!

2009-12-08 00:12:06
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Amelie

Haha! Vi läser just nu "Den lilla vampyren" för våra största ungar i barnehagen! :P Värsta kultboken ju.



Sjukdomen bättre? Miss you hun. Och jag läser din blogg mycket flitigt! Kollar varje dag om du uppdaterat, är bara sämst på att kommentera.

Tschüss.

2009-12-08 21:50:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0