Mayday

Igår trodde jag att min dator hade tackat för sig. Ena stunden fungerade den någorlunda bra, och nästa stund så blev skärmen grå och började blinka. Efter ett par sekunder la den av helt. Efter det gick den inte att starta upp igen. Inse paniken jag fick! Det låter fjantigt men jag klarar mig inte utan dator. Det är min källa till omvärlden.
Den har krånglat länge nu. I och för sig så är den gammal så det är inte så konstigt men det vore bra om den kunde hålla ut tills jag blivit några tusen rikare, så jag kunde köpa en ny. Like that's ever gonna happen.
I morse gick den fortfarande inte att starta upp. Ytterligare en gång svepte paniken över mig och jag började rycka i alla kablar. Tillslut provade jag att sätta batterikabeln i ett annat uttag och vips så brummade datorn igång!
Hade jag inte varit så trött, så hade jag gråtit av lycka.
Det känns som att datorn lever på lånad tid, men jag ska ändå ta med den till Sverige till veckan och hoppas att en omformattering kan förlänga livslängden lite.


Naja...



Kommentarer
Mariam

I know the feeling. :( Man har ju ändå massa viktiga saker på datorn och datorn är ibland ens enda kontakt med vissa människor, klart man får panik om den håller på att gå sönder! Hoppas en omformatering hjälper. :)

2009-12-16 19:08:54
URL: http://starringmariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0