Mein Kopf ist voll bis oben!

Hur mycket information och vetenskap kan man få in i sitt huvud innan man blir galen?
Jag sitter och gör mina läxor nu och alla grammatiska regler, reglers undantag och annan info snurrar omkring i ett kaos. Präteritum hit, perfekt dit. Oregelbunda verb och regelbunda verb.
Verrückt! Galet!
Tyskan är så mycket lättare för mig när jag inte tänker när jag pratar. Låter det bara komma. Då flyter det på. Alla regler ställer till det när jag måste stanna upp och tänka: Hm, hur var det nu man sa när man ska peka ut en katt som sitter i ett fönster och fönster har artikel das men när det är ett specifikt fönster man menar så blir det...ja just det; in dem fenster!
Jaja, det blir nog bra....så småningom.

Naja.
Tschüss!

 


Kommentarer
Sandra

Åhh, lykos dig som kan träna tyska! I min skola så har vi inte tyska =(( Känns mycket lättare om man kan lite tyska om man är ett Tokio Hotel fan :P Har lånat en tyska bok på bibloteket som jag håller på att träna i.. Men jag fattar inte så mycket hehe xD



Kram :)

2009-12-10 21:53:23
URL: http://tokiohotelbrudarna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0