Confession time!

Jag ska åka som Au Pair, i Tyskland. Saker och ting håller på att planeras as we speak.
Igår kväll blev det äntligen klart att jag har en familj att åka till. Yaaaaay!! :D
Jag har inget exakt datum än men jag ger mig av i Mars någon gång. Blir kvar där ett år. Jag är nervös som bara den men det känns jättebra och jag ser fram emot detta :)
 
Jag har tackat nej till ett par familjer innan denna, bl.a till en familj som bor i Stuttgart. Men dom behövde ha en från Januari och jag hade ju skolan till mitten av Januari, sen skulle jag ju ur min lägenhet osv så jag kunde inte åka till dom. Jag gillade dom och hade min situation varit annorlunda då så hade jag åkt till dom. Där pratade mamman dessutom svenska haha.
När jag fyllde i min ansökan så skrev jag ingen speciell stad eller område, tänkte att det var lika bra att köra på, så får vi se vad som dyker upp. Så nu ska jag åka till en familj i Hamburg. Inte så jättelångt dit från sverige. En timme med flyg... känns skönt att det inte är så långt hem sen :)

Varför Tyskland då.
Tokio Hotel har ju självklart bidragit med en stor del. Genom deras tyska låtar, alla intervjuer, klipp o.s.v. har jag blivit intresserad av det tyska språket. Jag har lärt mig mycket tyska på egen hand. Sen har jag blivit mer intresserad av Tyskland och deras kultur. 
Tokio Hotel har gjort sitt gällande den biten, nu vill jag utveckla språket och verkligen få se Tyskland. Se hur det är att bo där. Och vill man lära sig ett nytt språk så är det bäst att göra det på plats i det landet.
Men jag kan ju inte åka iväg utan att ha något att göra. Eftersom jag gillar barn och tog nyss en paus från förskolelärar-utbildningen så tänkte jag att Au Pair skulle passa perfekt. Då får jag fortfarande göra det jag vill, d.v.s. "jobba" med barn, samtidigt som jag får utveckla tyska språket och bo i Tyskland.

Familjen har två små knattar, en på drygt 2 år och den andra är 2 månader. Mamman är mammaledig till nästa år troligtvis, så mitt fokus kommer ligga på den äldsta men mamman har några aktiviteter som hon gör med den äldsta så jag kommer få ta hand om den yngsta ibland också :)

Tokio Hotel åker ut på turné med nya skivan i april/maj nångång.. kanske (turnéplanen får gärna komma snart!) Men tyvärr får TH åka ner ett hack på prioriteringslistan. Jag kommer inte åka hem till Sverige för att kolla på dom, får begränsa mig till Tyskland (och kanske Holland?)  Jag kommer se dom under deras turné...bara inte så många gånger som jag kanske hade gjort om jag stannat hemma i Sverige. Missar deras första spelning i Sverige... men va faan... gör väl egentligen inget? Ser dom nästa gång ;) Jag är nöjd bara jag får se dom nån gång under turnén.
Mamman vet att jag är ett fan och att en turné skymtas vid horisonten så det blir inga problem :)
Och jag kommer troligtvis ha tid och möjlighet till att vara kvar på min post som moderator på forumet Tokio Hotel Fans, det vet jag mer om när jag väl är på plats.


Knappt 2 månader kvar alltså. Nu ska det planeras, saker ska göras... sen är det bara att vänta :)

Jag kommer bli mer och mer nervös ju närmare Mars vi kommer!! :P
Men det ska bli jättekul and i'm ready for this :)

YAY!!

 


Kommentarer
Leonita & Egzona

Sv: Jaså? Man blir stolt. ;) Och, ja - man längtar ihjäl sig!

2009-01-26 22:59:03
URL: http://leonitaegzona.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0