Äntligen hemma

Nu är jag tillbaka hemma i Hamburg igen! Jag begav mig från Karlstad till Sthlm 02.15 inatt, och kom innanför dörren här hemma strax efter kl 18.00. Det har varit några kämpiga timmar måste jag säga. Men reskudden jag fick av mamma kom till användning och jag fick kanske 3 timmars sömn på bussen. Det är inte illa pinkat!
I morse hade jag några timmar att slå ihjäl på City Terminalen innan det var dags att åka ut till flygplatsen. Men Mariam kom och höll mig sällskap, så tiden gick fort :)

Jag hade lite svenska mynt som jag ville bli av med så jag shoppade lite i Taxfree'n på flygplatsen. Jag hittade ett stort rör med Skittles! Dom flesta TH-fans vet väl vad det är för något :P Det är ett sorts godis som tydligen ska vara gott. Jag har inte smakat det förut så jag köpte ett rör. Och jag köpte även av burk med "traditionella" karameller som man köper i taxfree-shoppar. Mint-kola... mmhm.

När jag kom hem nyss så var det ingen hemma :( jag hade ju saknat ungarna och ville gosa lite. Men icket... helt knäpptyst. Jag gick upp och började packa upp. Efter en timme kom dom hem! B följde med mig upp på rummet medan jag packade upp det sista. Vi snackade lite TH, jag och han ;) Jag viasade honom en bild på hela gänget i en TH-kalender  för ett tag sen och den bilden var för förra månaden och nu är det en bild på Gustav framme. Så B frågade efter bilden på "Oko Otel" som han säger :P Så jag visade honom den och sen fick han syn på min bild jag har på toalettdörren, han pekadepå den och sa "da ist auch Oko Otel", "und da auch" säger han med en gång och pekar på Fashion Against AIDS-bilden på byrån. Jag är imponerad... det ska nog bli folk av B också ska ni se ;)

B har ledigt från kindergarten dom kommande 2 veckorna nu så jag var inställd på att jag skulle få jobba extra mycket eftersom han kommer vara hemma, och att jag har hand om honom på morgonen som vanligt men jag snabbkollade  schemat när jag kom hem förut och det ser ut som att det blir en slapp vecka för mig. Gött! Jag tror jag har hand om B en gång på morgonen bara. I morgon börjar jag inte förrän vid 14.00 ;) Då kan jag sova ut. Det behövs. Dock så har jag språkkurs 11.30-13.00 men risken för migrän är stor i mrogon efter en dag som denna.

Jag är så jäkla trött. Jag ska försöka hålla mig vaken ett par timmar till, sen kan jag sova.

Kommentarer
Danne J

Gott att de gick bra för dig, att ta dig hem menar ja. De va väldigt roligt att träffa dig, men saknar dig redan. Ha de bäst så hörs vi.

2009-07-27 09:56:36
Mariam

Det var världens gulligaste godis inuti ägget, som var spongebob formade! Och jag fick massa stickers som kommer att komma till användning ;D Jag hade så ont i magen på vägen hem att om jag inte hade haft dina presenter vet jag inte vad jag hade gjort! Kunde koppla bort smärtan när jag försökte klura ut hur jag skulle öppna allt utan att ta sönder det ^^

2009-07-27 10:52:56
URL: http://starringmariam.blogg.se/
Jenny

Hej Zizi!

Trevligt att höra att resan gick bra. Jag är lite avis på dig att du ska få vara där nere alltså. Själv vill jag också vara där nere. Älskar språket och självklart Tyskland. Finns inget bättre alltså. Ha de bra <3

2009-07-27 13:07:44
URL: http://thebigtowngirl.blogg.se/
Jenny

SV: Jo det är något som jag känner för att göra. Men jag skulle varit i tyskland nu i sommar. Men blev inte så. Skulle åkt ner till mina släktningar. Men blir väl i höst tror jag och nästa sommar. Skulle gärna vilja gå på EMA med en kompis. Men vet inte vart man kan få tag på biljetter :S du kanske kan hjälpa mig att hitta två?

2009-07-27 13:22:18
URL: http://thebigtowngirl.blogg.se/
Fanneyh

Sv: Jodå det är bra! Dock regnar det här i Göteborg och ska göra hela dagen.. Lite surt.



Hade bra!

2009-07-27 14:17:01
URL: http://faneys.blogg.se/
Dennis

Du skippar ju språkkursen oftare än jag skippade skolan! :O

2009-07-27 19:52:41
Suss

SKITTLERS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Spara en böna till mig ^^ ÅH! Saknar dig Zizi!!

2009-07-27 21:01:29
URL: http://scheisssegal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0