Hej hopp

Den längsta förmiddagen ever. Det var jag med om idag. B beslöt sig för att vakna redan kl 6 i morse. Och jag somnade inte förrän kring kl 2 inatt så jag har varit lagom trött idag. Värst var det kring 8, då ville jag inget annat än att återgå till min säng.
P och A kom inte hem förrän 5 i morse och båda två har varit bakis, så dom kom inte upp förrän 13.30 när jag slutade. P var uppe en sväng kring kl 10. Han kom ner med E som hade vaknat till liv och fixade frukost innan han gick och la sig igen. Så där var jag med båda ungarna. B var på retligt humör och var elak mot E. Så förmiddagen var som sagt, den längsta i historien.

Nu är jag ledig tills på måndag morgon och ikväll blir det avskedsfest för 2 aupairer som snart åker hem. Vi ska grilla och dricka lite :) sen blir det nog utgång. Det är tur att alkoläsken här kostar hälften så mycket som i Sverige.
Susanne är här och vi håller på att göra oss i ordning. Vi ska gå bara regnet vill avta lite, det öser nämligen ner nu.

Ha en bra kväll :)
Tschüs.


Kommentarer
suss

NAHA! M förklarade för mig att när man ska någonstans speciellt, t ex ett objekt eller en person säger man zu. Och när man ska till någon generellt är det nach. Som tex: Jag ska till tyskland - Ich will nach Deutschland fahren. Jag ska till Hamnburg - Ich will zu Hamburg fahren. :p Jag sa alltid nach förut..

2009-07-12 23:06:12
URL: http://scheisssegal.blogg.se/
Amiee

Hey!! Long time no speak, or maybe it's not so long.. Everything seems like ages ago lol. How's Germany? 2months to go and I'll be 'in' Cologne! How are you sweetie? How's the German learning? I'm so worried that I don't understand enough or won't pick it up quickly there D:

Küss ^^

2009-07-13 02:22:05
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
suss

Stimmt! Precis, jag tycker också att det låter konstigt. Nu har jag börjat lära mig, man måste verkligen tänka efter. Men i början kunde jag stå det och hoppa mellan orden "..nach..oder, nein! ich wurde zu sagen..oder, nein, nach..zu?"

Och, entschuldigung! MÖNCKEbergstrasse då!

2009-07-13 23:15:11
URL: http://scheisssegal.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0