Thunder and lightning... again.

Igår kväll var jag barnvakt, då föräldrarna var ute på en dejt^^ Allt gick hur bra som helst, som vanligt. Ingen av barnen vaknade någon gång. Inte ens när världens åskoväder passerar precis över oss!  Det var längesen jag var så rädd som jag var då. Det igår morse var ingenting i jämförelse med det igår kväll. Fy fan.
Det blixtrade och mullrade hela tiden, det haglade, regnade och blåste.
Trots min rädsla så filmade jag lite och fick med ett par häftiga blixtar.
Detta är när det fortfarande är lite på avstånd, innan det drar igång på riktigt.
Ignorera mina kvidningar som kan höras på ett par ställen... jag vet ju trots allt rädd ;)
Kolla blixtrarna vid ca 2:00 och 3:19. Så såg det ut hela tiden 5 minuter senare :/

ca 25 blixtar på 3,5 minut

 

filmed by me


Kommentarer
Sofia Vienna

åh, jag älskar verkligen blixtar. Det var ett sånt oväder hemma hos mamma och pappa också för ett tag sen. Det går ju ann när man står under tak och tittar på det i alla fall. Men jag har alltid varit svag för blixtrar, vet inte varför men dom fascinerar mig så (:



åh, vart har du tatueringen? har för mig att jag sett den förresten, när jag kollade igenom din blogg för en tag sen.. på skulderbladet va? eller är jag helt ute och cyklar? :S

2009-07-31 10:55:33
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se/
Suss

SHIT!! Oo Varför misade jag det..

2009-07-31 12:25:19
URL: http://scheisssegal.blogg.se/
Dennis

Sån åska får vi ju aldrig i Sverige :( Tråkigt

2009-07-31 16:50:50
sandra

Åh ! nice !



gillar det ibland men inte när det är för nära och för högt XD

2009-08-01 11:34:42
URL: http://www.pandys-sandra.blogspot.com
Mariam

Aww...! Blixtrar är faktiskt fina when you think about it. Föstår att du var rädd dock! Vi hade ett mssivt blixtnedslag för ett tag sedan, där til och med ett träd hade gått i itu nedanför min lägenhet pga blixten som slagit ner. THAT was scary!

2009-08-01 13:36:56
URL: http://starringmariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0