Stress?

Hm, undrar om jag borde känna mig lite stressad. Jag är inte klar med min packlista, jag har inte riktigt koll på allt jag ska ha med mig till Sverige och jag borde samla ihop lite tvätt som jag ska hinna tvätta innan jag måste packa. Eftersom jag kommer ha dåligt med tid både fredagen och lördagen så måste jag packa det mesta redan på torsdag. Eller jag borde hinna på söndag morgon...borde hinna. Jag kommer inte ha med mig så mycket, jag har för mig att det finns tvättmaskiner även i Sverige och dessutom ska jag ha med mig lite saker tillbaka hit, saker som jag saknar, saker som jag inte kunde ta med p.g.a för lite plats i väskan när jag åkte hit i Mars.
Dock så måste jag ta med mig datorn. Tänkte lämna den här, då jag inte ska slösa bort min korta tid i Sverige framför den, men den håller på och krånglar så det är bäst att ta med den ändå, så lillebror får ta sig en titt på den. Men jag misstänker starkt att den har nått sitt utgångsdatum (den är ändå rätt gammal) vilket är mindre bra :/ Jag måste ha en dator, så är det bara.
Det finns en massa småsaker jag måste göra innan jag åker: Leta upp min andra mp3-spelare som jag nästan är helt säker på att jag tog med hit, ladda den och fylla på ny musik, fulla på ny musik på min "ordinarie" mp3, kolla upp exakt tid för flygbussen här i Hamburg, leta upp mina åksjuketabletter, leta upp mitt pass (heh). Hm, det är mycket jag måste leta upp... ingen idé att förneka att jag är en rätt slarvig person ;(
Och jag har blivit dålig på att planera saker; i detta fall - pengar. Jag delade upp Sverige-resan på 2 månader men jag borde ha fördelat det på 3. Betalat lite då och då. Resen blir mycket dyrare än var jag räknat med. Dels för att stupid RyanAir har en massa kostnader som tillkommer, bussen från och till Sthlm är dyr, likaså alla flygbussarna. Pappa betalar flygbussen i Sverige och det tackar jag för! Annars hade det aldrig gott ihop. Som sagt, jag får leva på mamma och pappa medan jag är i Sverige. Mein gott.
Får ont i magen bara jag tänker på det. Jaja, det löser sig nog. Hoppas jag.


Idag har jag jobbat heldag och solen har beslutit sig för att komma tillbaka, i alla fall delvis. Men det är fortfarande kvavt och äckligt ute. Lite åska tack. Har gått med huvudvärk hela eftermiddagen/kvällen så jag ska snart ta ett piller och kila i säng.
I morgon har jag kort dag. Slutar 09.30. Sen har jag egentligen språkkurs men jag kanske borde vara hemma och göra lite av ovanstående saker. På eftermiddagen/kvällen fördriver jag tiden med Susanne.


Jag och lille E idag (E blev 8 månader igår)



Kommentarer
Anonym

Haaa, letade pengar på Reeperbahn ;)

2009-07-14 22:19:06
URL: http://scheisssegal.blogg.se/
katta

Gud så söt!!!! Stannar du i Hamburg i ett år eller?

2009-07-14 23:18:10
URL: http://rockhardfucksafe.blogg.se/
Amiee

I'm great! I have the doctors tomorrow (weds) so I get my test results back and scan results from my doctor for everything, so.. and in August I go to France for 10days! So excited!

I'm just worried my German won't improve there and that I don't know enough, I'm scared to try it lol. Awh that's so cool bb! I hope you have a good time at home (: One question though babes, how much stuff did you take with you to move?

<3

2009-07-15 00:24:48
URL: http://amieewhitney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0