värmeslag och vätskebrist

Det är varmt... för varmt. Jag vet att jag inte borde klaga nu när det äntligen är sol och värme, sol är inget man ser mycket av här i Hamburg. Men när det är så varmt så man knappt orkar vara ute, då är det för varmt. Det har varit sån här värme ett par dagar nu och ska hålla i sig några dagar till.
I dag hade jag språkkurs, precis som varje onsdag och när jag skulle gå iväg till u-bahnstationen kl 11 i förmiddags så visade termometern 27.3 grader i skuggan. Jag var sjösvett innan jag ens hade kommit halvvägs. Och varmare blev det under dagen. Dock så har det varit lite molnigt, mycket åskmoln runt omkring, och tur var det, annars hade jag inte klarat av att vara ute och jag skulle hämta B från Kindergarten efter språkkursen.
Jag har väntat hela dagen på att det skulle börja åska men ingen åska hittills. Tidningen har sagt åska på lördag men det skulle behövas en urladdning redan nu, luften är kvav och tropisk. Huvudvärksvärme.

Jag träffade Susanne ett par timmar på eftermiddagen. Vi köpte smarrig italiensk glass, satte oss i skuggan och försökte äta upp glassen innan den smälte. Det gick så där, jag fick glass på mitt ben och i håret. Nice.

Jag hatar att det ska passa så otroligt jäkla dåligt med bussar när jag ska från och till Stockholm om 2,5 vecka. Jag kommer få resa nattetid åt båda hållen. Naja, jag överlever men tycker synd om Sofie, som jag kommer bo hos i början och i slutet av min vecka i Sverige.

Nu ska jag lägga mig och fortsätta läsa lite i Harry Potter and the Half-Blood Prince, som jag har hittat i bokhyllan. Jag har läst den förut, fast på svenska, och det var längesen. Så jag håller på att friska upp mitt minne nu när filmen snart kommer på bio. Ska dra på fläkten på full styrka också. Det är fortfarande över 25 grader ute och i mitt rum, som ligger högst upp, finns det inget ventilationssystem. Great.

Kommentarer
Frida

Det är fruktansvärt varmt här med! Varför kan det inte vara lagomt? Har iaf fått upp en fläkt i taket idag så kanske kan sova i natt....

2009-07-01 21:59:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0