2 Mars

Det är Mars redan. Äntligen en vårmånad. Vårdagsjämning och man ändrar till sommartid.
Dom senaste dagarna har det varit strålande sol. Sol som faktiskt värmer. Hade det inte varit för snön som ligger envist var på backen så hade man kunnat tro att våren redan är här. I alla fall dom senaste dagarna... Idag snöar det :(

Mars, månaden då jag åker.
Nedräkningen pågår för fullt och den är nere på 19 dagar nu. Det känns som att jag borde sätta lite fart med resten av förberedelserna innan jag blir för stressad och det slutar med att jag inte gör någonting. Och det är inget alternativ.
Jag har kläder hos mami som jag ska gå igenom och se vad jag ska ha med mig. Jag är redan nu ganska säker men jag ska hämta dom också. Sen har jag saker hos mami som jag ska ha med mig, saker som ligger i kartonger... omärkta kartonger. Great.
Resväskan är hos papi och resten av mina kläder/saker här hos Sofie. Det blir lite pysslande för att få det att gå ihop men det ska väl lösa sig.
Jag kommer ha ganska mycket med mig när jag ska till bussen till Stockholm, så jag trodde någon skulle bli tvungen att köra mig men Sofie erbjöd sig att hjälpa mig. Väldigt snällt av henne, med tanke på att bussen går kring 2 på natten.

Det ordnar väl sig med allt...

Nu blir det lite lunch.
Tschüss!

Kommentarer
Anna

Haha, faktum är att det var när jag såg dig skriva om det som jag insåg att jag inte var ensam om mina listor. Om min syster, som för övrigt är en sån som bara packar ner saker i väskan på måfå strax innan hon åker, råkar se min lista brukar hon bara himla med ögonen och antingen kalla mig nörd eller konstig. Men jag håller med, det funkar. Annars går jag bara runt och tänker på allt jag inte får glömma. Därför går jag just nu runt med ett block där jag har olika sidor för olika listor. En för saker jag ska göra, samtal som måste ringas, böcker som ska lämnas in osv. En för packningen och just nu är den fortfarande mellan det första och andra stadiet samt uppdelad i vinter/sommar. Sen är det listan över allt möjligt annat, sånt jag bör göra i Tyskland eller när jag kommer tillbaka. Jag är kort sagt en listperson.

2009-03-02 19:46:11
URL: http://nyckel.blogg.se/
Anna

Jag är också lite oroad över vad jag ska göra med bagaget vid mellanlandningen, men jag tror att flygbolaget ordnar det. Vilket påminner mig om att jag borde se om det står något på hemsidan, annars måste jag höra efter på Arlanda...

Jag tror att det är just något sånt jag är rädd för, mina lärare började varna mig för att jag skulle gå in i väggen redan på mellanstadiet och jag kände att jag inte visste vad jag ville plugga till. Nu börjar jag få en aning, men känner mig fortfarande lite sliten mellan olika alternativ och jag behöver reda ut anledningarna till att jag ens funderar på dem, annars kommer jag nog inte orka med det. En av utbildningarna jag funderar på är Läkarlinjen och om jag väljer det vill jag verkligen vara säker på att det är det jag vill syssla med, för utbildningen är så fruktansvärt lång och omständig att jag annars aldrig kommer ha en chans att orka...

Jag kommer från norra Sverige så de flesta flyttar härifrån när de vill plugga vidare, trots att vi har ett universitet. De som inte stack i höstas funderar för det mesta på att flytta nu till hösten istället så jag känner mig definitivt inte ensam om att vara på väg bort, men det är också lite trist eftersom det då inte heller är någon här när jag kommer tillbaka...

Jag funderade också på Ryanair men jag behöver komma till Fuhlsbüttel-flygplatsen på kvällen den nionde och då kändes det rörigt att försöka åka från Lübeck, så jag bestämde mig för Lufthansa istället. Nu ska jag bara lista ut hur jag gör för att checka in... men jag tror att jag kommit på det. I Hamburg verkar det dock rörigare med incheckningen, särskilt eftersom jag åker hem sju på morgonen och jag inte vet när flygplatsen öppnar. Sen har jag tio mil att åka innan jag ens är där... Hm, det blir till att åka riktigt tidigt. Kanske inte så välplanerat av mig :P

Du kan ju kika in på www.volontararet.nu om du känner för det, det är med Svenska Kyrkans Unga jag kommer åka och det är riktigt bra organiserat, men jag vet såklart mer när jag ha börjat... Ansökningen var dock riktigt jobbig, så om du vill söka det tipsar jag om att du börjar med den i riktigt god tid!

2009-03-02 19:58:59
URL: http://nyckel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0