En snabbis!

Det blir en snabbis till update, har inte mycket tid nu.
Idag har jag, mami och B varit till Eppendorf, området brevid Alsterdorf där vi bor. Eppendorf är, enligt mamman, ett posh område^^ Vi var på jakt efter inneskor till mig och till B. Och vi hittade det vi sökte. Nu är alla varma om fötterna ;)

I morgon bär det av till Berlin. Ledaren för au pairträffarna varje söndag ringde till mig igår och gav mig lite info. Jag ska vara vid Svenska Kyrkan kl 10. Mamman ska inte med, hon hittade ingen barnvakt tyvärr. Men men... jag överlever ändå ;)
Vi ska till ett koncentrationsläger. Det ska bli väldigt intressant.

Det blir en myskväll ikväll med familjen i storrummet med brasa i eldstaden :) Elden har precis kommit igång och det börjar lukta rök^^ Jag blir sugen på att grilla korv! Grilla lite bratwurst kanske^^

Jag svarar på kommentarerna nästa gång.

Keine zeit, keine zeit!


Måste lägga till att det ändras till sommartid inatt!! Yay!! :D :D  Glöm inte att ställa fram klockan 1 timme ;)

Kommentarer
Anna

Ah, namnet Eppendorf känner jag till, det kallas de små rören man använder när man laborerar på bioteknikkurserna ^^

Det där med utflykter är en sån sak jag missar eftersom jag inte har någon agentur, det vore ju kul... Jag hoppas nästan att du inte får fint väder imorgon, när jag besökte Auschwitz var det en solig och vacker majdag och hela alltet kändes närmast absurt och surrealistiskt, det var jättesvårt att föreställa sig hur det var när det inte fanns grönt gräs, blommor, strålande sol och var varmt nog för att bära enbart t-shirt och shorts...

Usch, sommartid ja... Själv föredrar jag när man ställer om till vintertid eftersom det ger en extra sovtimme ^^

Ha det bra i Berlin, och överallt annars! :)

2009-03-28 18:59:04
URL: http://nyckel.blogg.se/
Kiki

KEINE ZEIT, KEINE ZEIT! Leeeeb die sekundeee..

;)



Hehe, vad skulle jag skriva nu då? JO, vad bra det låter Zizi! Så kul att du rapporterar därifrån, jag är iaf sjukt nyfiken på vad som händer :)

Vad mysigt det låter med brasa! Det luktar verkligen helt underbart^^ Och Berlin låter inte helt fel det heller!



Själv sitter jag hemma och ugglar en kväll som denna. Skulle egentligen på fest men det blidde inte av.. får ta fram säsong tre av Heroes istället.



Ha det så trevligt i Berlin imorn! Ser fram emot att höra mer ifrån dig :)



Ha det bra bb! Pusss



2009-03-28 21:52:54
karenkaye

oh så skönt att få höra att du har det trevligt där (: gaah nu är jag så avis på dig asså, du lever världen jag vill ha o: förresten vad finns inne i Twilight-boxen, har varit nyfiken på det ett tag men aldrig har kollat lite mer (a) & du bara måste säga till mig när det kommer mer info om killarna & nya skivan. jag har ju så mycket läxor så jag hinner inte så mycket med datan & sånt. jag ger dig ll min lycka till Berln resan & språkkursen <3 & så ska jag försöka titta in på din blogg varje dag, & kommentera också :D Men du får ha det så trevligt där i Deutschland :*

2009-03-29 03:02:40
URL: http://[email protected]
Amelie

EPPENDORF?? Seriöst? Jag tror att det är Eppendorf som jag hade min i min fic jue! Dit Olie flyttar? Måste kolla upp det här. Coolt!

2009-03-30 23:20:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0