So far, so good

Allting har gått bra hittills, sitter på Arlanda och ugglar nu.
Bussen till Stockholm var inte ens halvfull så jag fick 2 säten för mig själv och kunde sova lite. Skrapade nog ihop nästan 3 timmar av dom drygt 4 timmarna som bussresan tog. Men det skulle inte vara dumt att krypa ihop i fosterställning i ett hörn och bara sova sova sova. Jag kommer vara död när jag träffar familjen på Hamburgs flygplats sen.

Resväskan är incheckad och godkänd. Den vägde 18,4 kg! Oh yeah baby!! :D har ju lite till godo t.o.m ;)

Det var jobbigt att säga hej då till Sofie inatt, det kom väl några tårar. Det kommer vara så konstigt att inte ha henne i närheten. Men vi ses snart igen! Innan vi vet ordet av det så sitter vi hemma i hennes soffa och har tråkigt^^
Ta hand om dig babe ♥

Urgh.. det är så tråkigt att vänta. Ska snart gå till gaten.. det är väl lika bra. Fast vi får inte gå på planet förrän om en timme.
Sitter på nån restaurang/café nu. Har ätit en smarrig yoghurt. NOM NOM!
Det är utsikt över startbanorna. Sitter och skrämmer upp mig själv. Planet till Köpenhamn är normalstort men planet från Köpenhamn är tydligen väldigt litet! Och små plan fastnar i trädtopparna, det vet ju alla. Damn it.
Jag checkade in mig via internet igår kväll och jag fick välja sittplats. Tog fönsterplats på båda planen så klart ;P

Nej, det är väl dags att gå.

See ya.


Kommentarer
Amiee

Sv. Eeeeeeip!

I hate flying too, well the taking off part. Actually i hate the airports more xD

Hope your flight goes well!

Puss

2009-03-22 11:27:07
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Anna

Nu önskar jag dig verkligen lycka till, och jag tror inte att Danmark och norra Tyskland är platt nog för att man inte ska riskera att fastna i träden :)

Hm, om man är mörkrädd skulle jag definitivt avråda från att bo i mitt hus, lampknapparna sitter på lite underliga ställen och eftersom jag inte vill ha nedervåningen tänd hela natten innebär det att jag går genom en lång hall och uppför trappan helt i mörkret, vilket kan vara rätt intressant eftersom det finns en barngrind jag måste över... ^^ Turligt nog är jag inte mörkrädd och mer envis än vad jag är feg så jag klarar mig bra (och ser det som en utmaning) :)

Jag tänkte att vi ju kan försöka hålla kontakten, och om du skaffar ett tyskt kontantkort/abonnemang till mobilen kan vi ju alltid använda dem (själv har jag T-mobile ^^). Sen kan man kanske vänta några veckor eller en månad tills du känner dig hemmastadd som sagt, för jag vill gärna se Hamburg hur som helst, hemma har jag aldrig haft så kort resväg till en så stor stad... 12 mil är inget med tanke på att jag hade 55 mil till Sthlm ^^

Men det svåra här är faktiskt att sova på morgonen, jag vaknar jämt före klockan (som ringer kl 6) och det börjar bli irriterande när jag vet att jag är ledig... På tal om det, kommer du att ha ledigt samma dagar varje vecka eller varierar det? För min del kommer det att skifta, ibland blir det två dagar på raken och ibland blir det uppdelat osv. :)



Det är ett väldigt gott tecken att hon ringde för att fråga, din familj verkar väldigt trevlig ^^

Det där med nervositet är ju som sagt svårt, men jag tror att familjen också är nervös (jag tror att min var det, eller att mamman var det i alla fall eftersom hon hoppades så att allt skulle gå bra med barnen och att vi skulle komma överens osv ^^).



LYCKA TILL!!! Och så hoppas jag som sagt att familjen, staden och hela alltet är precis allt vad du har drömt om! ^^

2009-03-22 13:09:13
URL: http://nyckel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0