Dagen D

Nu är det verkligen inte länge kvar! Mindre än 10 timmar till bussen till Stockholm går. Flyget går 09.25 i morgon.
Men jag är inte nervös längre. Dom senaste dagarna har jag varit ett nervvrak men nu känner jag inte någonting. Min teori är att jag passerat gränsen. Jag är bara tom nu.
Får väl se hur det känns ikväll^^

Jag har packat klart och väskan blev överfull. Jag fick lägga ett knä på för att kunna stänga den :P Men efter att ha packat klart så skulle jag in till stan och träffa en kompis, och det var soligt och varmt ute då så jag ville ha min vårjacka och den låg ju så klart i botten på väskan. Så jag rotade fram den och nu är jag tvungen att packa om allt.. heh. Men jag har ju tid på mig så det ska väl inte var någon fara.
Dock så skulle jag väldigt gärna vilja ha en våg så jag kan väga den, jag misstänker starkt att väskan väger liiiiite mer än 20 kg.

Min familj har jag redan sagt hej då till och jag sov sista natten hos Sofie, och kommer spendera dom sista timmarna med henne. Hon följer mig till bussen inatt.  Det kommer bli konstigt/jobbigt att inte träffa Sofie på ett tag nu efter att ha bott hos henne dom senaste 2 månaderna :(

Jag har träffat i stort sett alla som jag ville innan jag åker.
Katti och Amelie -  vi löser det på något sätt!

Nu är det bara att vänta....


Så här snygg var jag igår



Kommentarer
Anna

Nja, det känns faktiskt rätt okej att bo i huset själv, dörren är aldrig låst men ändå har det känns tryggt från första dagen eftersom det ligger så ensamt... Sen finns det en stor schäfer som ligger lite utanför dörren som inte gör saken sämre ^^. Tidigare har en av de som arbetar här också bott här en del, och han har fortfarande rummet bredvid mitt, men nu har han ärvt en egen liten gård som han åker hem till och jobbar lite på när han är klar här (hur han orkar med det förstår jag inte med tanke på hur långa dagarna här kan vara, och de har bara ledigt varannan helg...). Jag vet inte hur det kommer att bli senare, men till sommaren kommer det är lärling som antagligen kommer att bo här, och kanske kommer även den här arbetaren att sova över under skörden så det kan bli en del folk framöver. Men det är rätt skönt att slippa oroa sig för att väcka barnen när man går i den knarrande trappan, eller ser på TV eller så. Jag känner mig rätt fri av att bo "själv" på det sättet ^^.

Nej, jag behöver ju egentligen inte bestämma mig riktigt än men eftersom jag snart lär få besked om volontäråret måste jag ändå ta ett beslut så att jag kan tacka nej och de kan hitta någon annan till projektet... Sen är det väl bäst att boka om flygresan så tidigt som möjligt om jag vill få en plats osv, och min familj vill nog gärna också veta... Och så gillar jag inte att ha saker obestämda på det sättet ^^

Ah, jag ska ta och prata med mamman direkt imorgon så att jag vet att det verkligen ska gå, men det borde som sagt vara lugnt (det kanske inte vore så bra under skörden, så helst före juli, annars kan det bli lite jobbigare, men det är ju långt tills dess ^^).

Jag kände lite samma sak när jag skulle åka, jag var jättenervös och kunde inte sova eller något ett tag före men just dagen/dagarna innan jag for var jag som helt lugn och, ja tom som du säger. Sen fungerade ju allt bra och det var inga problem under resan (det enda som stressade mig var om jag inte skulle hitta gaten eller så), tvärtom lyckades jag hamna bredvid flygingenjörer på båda flygresorna och pratade en del med dem (den ene var från Jordan och var väldigt trevlig som skrev mitt namn på arabiska och pratade om allt möjligt ^^) så jag har bara positiva minnen av alltihopa.

Idag har jag varit ledig och promenerat som en galning (folk här promenerar inte riktigt, de kan strosa vid vattnet men trots att det finns en utmärkt gång- och cykelbana till byn/staden 5 km bort går INGEN, vilket gjorde att jag kände mig klart uttittad av alla bilister... ^^). Mina fötter är helt utmattade och sargade men det har varit en fantastisk dag! Jag hoppas att allt går bra för dig med, och mamman i familjen har också sagt att det är lätt att ta sig till Hamburg med tåg osv. om jag skulle vilja, hon följer också gärna med någon gång och jag har väl funderat på om man kan göra så att jag kommer ner under en dag någon gång framöver när du har hunnit vara där ett tag och börjar känna dig hemmastadd, och sedan kan man träffas för att se om vi trivs tillsammans innan du kanske kommer hit och sover över (det vore klart lättare än att komma över en dag ^^), så går mina tankar i alla fall :)

Men ha som sagt en bra resa, och så hoppas jag att familjen är precis som du hoppas! ^^

2009-03-21 20:17:02
URL: http://nyckel.blogg.se/
Amiee

Aw you're so pretty!

Puss

2009-03-21 21:00:05
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Anonym

Weee så spännande. Lycka till.

2009-03-21 22:40:25
Amiee

Sv. Hehe, i wondered who it was xD

Aww gosh! So soon! I'm so excited for you babe!

I think they just want to annoy me lol, i had to renew my application and but hamburg and berlin for the main places... Ah, hopefully i'll see you out ther before the year is out!

Have a safe trip sweetie and let me know that you're safe as soon as you get the chance ;)

2009-03-21 22:43:56
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
KiKi

Ja det gör vi! Jag kommer till tyskland för tusan! Det gör jag gärna =D PUSS <3

2009-03-22 01:34:45
karro

så söt du är på bilden (:

2009-03-22 21:08:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0