Alsterdorf, Hamburg, Tyskland

Wow... vart ska jag börja..
Jag har varit i Tyskland hos min värdfamilj 3 dagar nu. Jag trivs som fisken i vattnet hittills och alla är väldigt snälla. Huset är stort men mysigt. Än så länge har jag inte märkt av några spöken^^
Men jag har däremot sett en spindel =/ Den var liten och gul med svarta prickar.
Det var bara mamman som hämtade mig på flygplatsen i söndags. Hon hade en blombukett till mig^^ och hon sa att hon ville ge mig något mer så hon sa att jag skulle sitta ner och vänta lite. Hon kom tillbaka med en liten tysk-svensk ordbok. Jag har ju redan en men det kunde jag ju inte säga till henne då haha.
När vi kom till huset så säger mamman att den äldsta pojken på 2,5 år ville öppna dörren när vi kom så jag skulle ringa på dörrklockan :) och öppnar gör en charmig liten blond kille. Han blev blyg med en gång dock haha. Han är dessutom i trotsåldern snart så han är lite avig, speciellt mot mig som är ny. Det ger väl med sig snart.

Det har varit väldigt mycket att ta in och smälta och information som jag ska komma ihåg. Mamman har gått igenom en del med mig men det känns som jag har redan har glömt bort hälften. Hon visade mig hur larmet till huset fungerar men det minns jag inte nu. Fick en fusklapp som tur var.

Jag har inte kommit in i rutinerna än men det kommer väl så småning om. Jag har inte börjat en språkkurs än, kursen jag skulle gå är full och jag står som första reserv.

Vädret är skit, så jag har inte kunnat se mig omkring i området. Det regnade hela måndagen och den dess har det snöat av och till. Jag fick en karta över Hamburg igår så när jag har möjlighet ska jag ge mig ut på upptäcksfärd. Fast det är väl bäst att hålla sig i närheten av huset. Vill ju inte riskera att gå vilse och mitt lokalsinne är inte det bästa :P

Vi skaffade ett mobilnummer åt mig igår men det funkar inte än, det måste bli registrerat först. Vi skulle ha köpt ett busskort också men det glömdes bort. Det hinns med :)

Det finns så mycket mer att skriva men jag tror det får räcka :)

Kommentarer
Amiee

Sv. Hey! Omg wow :D i'm so glad you're okay honey!

Glad you're safe!

How good is their english? :P

Aw tack :D i couldnt resist a change haha.

Have a good day honey!

Puss x

2009-03-25 15:15:49
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Amiee

Sv. Hehe but not as good as mine? :P

2009-03-25 17:16:17
URL: http://amieewhitney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0