2 månader

Japp, då har man varit en Hamburgerbo i 2 månader... exakt. Jag vet inte ens om jag har fattat att jag är här. Ibland kan jag stanna upp och komma på mig själv tänka; Hm, jag är i Hamburg... Weird.
Dom flesta som jag pratat med har sagt att hemlängtan kommer efter ett par, 3 månader. Jag har inte känt av något än, så det blir nästan som att jag går och väntar på att den ska komma. Men jag tror inte det kommer bli någon fara, jag känner mig hemma här :) Visst var det lite jobbigt att vara här när jag var sjukare än vad jag varit på länge men jag låg ju bara i sängen ändå, det hade inte varit någon skillnad om jag hade varit i Sverige.
Sen är det lite tråkigt att jag missar vissa saker.. Som t.ex att Sofie blev faster förra veckan, till en liten Vincent. Och i Augusti får Frida en bebis. Men det är saker som jag visste om när jag åkte.
Jag överlever ;)

Jag ska jobba i eftermiddag. P frågade mig om jag kan se efter E ett par timmar efter min språkkurs och eftersom jag inte har något för mig så är jag snäll och gör det :) Ich bin ganz nett! (Jag är väldigt snäll!)

Nu på morgonen pratade jag och A om hur allting går bra med B nu. Och vi kom fram till att vändningspunkten kom när Kiki var här. A tror att jag blev mer "levande" för B när han såg mig med Kiki. Men jag tror att Kiki har magiska krafter ;)
B pratar fortfarande om henne och frågar efter henne. Idag frågade han om hon kommer tillbaka och det sa jag att hon gör :)

Kommentarer
Frida

Jag är barnvakt till en bebis idag, en papillonvalp. Den är mega liten :P

2009-05-22 10:31:20
Amiee

Aw woo! Show me Hamburg for sure :D

I'ma try and send the contracts back today once my mum has read through it. How often do you have your german classes?

Puss

2009-05-22 12:20:56
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Amiee

Oh is that the VHS course ja?

My family will pay 50% of the lessons which suits me fine ^_^ and they were on about doing other lessons too, but I only want to do the German ones :/

Ohwell lol.

I have to actually try and get my mum to sit down and read through my contract, she's driving me nuts D:

2009-05-22 23:12:30
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Madde

Jag fattar inte vad det är med Hamburg. Det känns som hemma. Varenda gång jag är där/bor där känns det som att jag kommer hem. Känns inte ens att jag åkt hemifrån liksom =O

Det är underbart. Hamburg håller mitt hjärta =)



Kul att du trivs =D



Kram

Madde

2009-05-28 20:49:59
URL: http://jinxchan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0