Eurovision Song Contest 2009!

Vi satt som sagt i kyrkan igår och kollade på spektaklet. Hade vi inte gjort det så hade jag nog inte kollat alls. Orka sitta och kolla med tyska kommentarer.. Det var livat i den lilla delen där tv'n stod och stämningen var härlig :)
Jag hade inte hört mycket innan från startfältet i år. Sverige visste jag ju om, och Tysklands då den låten går ofta på VIVA och MTV. Tysklands bidrag kom förövrigt från samma person som hade hiten Du hast den schönsten arsch der welt (oh, ljuva Essen-minnen!)
Hur som helst så fanns det många bra bidrag i år, bl.a Norge och Danmark. Fast det märktes att Ronan Keating hade varit med och skrivit Danmarks låt, då det skrek Ronan Keating över låten men den var bra ändå. Norges bidrag älskade jag! Fairytale som bidraget heter, sjöngs av Alexander Rybak. Han var duktig och dessutom söt^^ han blev 23 år nu i veckan. Jag gillar fiolen också!

Och det jag kan säga om gårdagen är att Rätt låt vann!!





Oh, just det. Öppningsnumret för hela galan kostade 10 miljoner kronor! Galet! Var kommer alla pengar ifrån...
och det måste väl finnas något bättre att lägga dom på..


Kommentarer
Amiee

Ooh ja, I loved Norway too! There's just something really catchy about it. I liked Ukraine too and omg at how well the UK did! 5th overall compared to like last last year haha.

The family rang me and hoping it all goes well, I'll start in September, they even asked if I had friends in Germany that I could visit in my spare time, said they would help with my learning fees too (:

I'm like praying it works out lol xD

Everything is good, I think, working my butt off, need money haha, what about You bb?

Puss!

2009-05-17 12:57:21
URL: http://amieewhitney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0