Ich bin wieder krank

Jag är alltså sjuk igen, men jag slapp halsfluss denna gången. Jag åkte på en rejäl förkyldning istället. Jag skulle nog ha stannat hemma och vilat mig igår istället för att åkt in till au pair-träffen. Det är lätt att vara efterklok, inte sant? Men det var ändå kul igår. Jag och Linnea bakade lite för att få tiden att gå. Falsk Tosca tror jag kakan hette. Kladdkakebotten med ett lager med kokos på. Smarrigt! Sen köpte vi en varsin Düner (kebab) och spenderade kvällen i soffan framför tv'n. Vi kollade Nyheterna, första gången jag såg svenska nyheter på 6 veckor, sen halva Wipeout innan vi slog över till Parlamentet.

Jag var hemma från språkkursen idag, har sovit större delen av dagen. Jag börjar få lite dåligt samvete för att jag har varit sjuk en del dom senaste veckorna, kan ju inte göra mitt jobb ordentligt =/ Men att jag är sjuk är ju inget jag kan hjälpa, blir smittad av ungarna dessutom. Jag hoppas bara jag är någorlunda frisk när Katti kommer :) Det finns så mycket jag vill att vi ska göra när hon är här men eftersom jag jobbar också så kommer det blir lite svårt att hinna med allt. Men huvudsaken är att hon är här :)

Några bilder från i fredags när jag träffade Suss och några från igår.

Tyskarna gillar Vattenfall ;)

99 luftballons....


Det kom plötsligt en massa svanar från ingenstans



Och här har vi Suss^^



Det var mest Linnea som bakade igår.....


....medan jag stod för provsmakningen!


Jag flummade lite medan vi väntade på att kakan skulle bli klar


Kakan blev lecker lecker lecker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0