Onsdag

Det blir inga bilder idag, har inte orkat och dessutom hade jag mindre ledig tid idag än vad som var planerat först men jag är flexibel så allt ordnade sig :)
I morgon ska jag träffa Anna, som bor i Heide, en ort 10 mil norr om Hamburg (tror jag....) Sist hon var i Hamburg så gick det inte att ordna att vi sågs men denna gången passar det bättre. Hon är också en au pair och åkte en liten tid innan mig. Men jag borde kunna grejja lite med bloggen både innan och efter... om jag orkar vill säga. Jag är ganska lat av mig....heh.

Idag har jag inte gjort mycket, jobbat som vanligt på morgonen ett par timmar. Det går utmärkt med B på morgonen nu! :D sen åkte jag in till min tyskalektion på förmiddagen. Det går utmärkt där med och det märks att mina tyskakunskaper utvecklas för varje dag som går.Trixet är att få mig att börja prata. Jag vet oftast i huvudet vad jag ska säga men jag är så osäker med språket så det blir att jag glider över till engelska. Och det är där tyskalektionerna har stor betydelse. Även om jag kan det mesta vi går igenom så är det bra för mig att prata så mycket tyska som möjligt och dom flesta i gruppen ligger på samma nivå och stakar sig fram, jag känner mig mer säker att prata där än här hemma. A och P säger ofta att jag inte ska tänka så mycket, utan bara prata, prata, prata och pratar gör jag....inte så mycket bara. Men när jag väl pratar så går det bra, så jag måste ta mig över tröskeln. Jag får komplimanger för min accent^^

Som jag nämnt lite snabbt förut så har min spindelfobi blivit mycket bättre av någon anledning. Jag klarar inte av att ta hand om dom själv (om dom inte är väldigt små) men jag klarar i alla fall av att se en utan att börja gråta. Och innan jag gick ner till kvällsmaten för en halvtimme sen så upptäckte jag en spindel i mitt rum. I vanliga fall hade jag skrikit och sprungit ut ur rummet och inte satt min for här förrän jag visste att spindeln var död eller åtminstone utsläppt men nu så fortsatte jag att sitta vid datorn tills jag gick ner och åt och tänkte inte så mycket på det. Men nu när jag kom upp så var spindeln borta och jag har ingen aning om vart den är =/ Nu ångrar jag att jag inte sprang gråtandes ut ur rummet och bad någon ta bort den. Den kan ju vara vart som helst nu... i sängen, bland mina kläder, i min väska... Jag kan känna att den kollar på mig och den kommer komma fram när jag minst anar det. Den planerar sin attack as we speak.

Sist men inte minst:
Igår var det semifinal för Eurovision och Sverige gick vidare till finalen som är på lördag. Det innebär att den blir en ESC-kväll i svenska kyrkan med det svenska gänget. Ska bli kul :D

Kommentarer
Amiee

Hey bb! How's it going?

I'm still waiting for a family D: I can't believe it... Begining to get a little upset by it :(

I'm considering asking about Austria too... I mean they speak German too ^^

Is your work going well sweetie?

PUSS

2009-05-13 23:54:42
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Amiee

OMG I LIE. Right after I wrote the above comment, I got an email of a family interested :D

2009-05-14 11:25:59
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Amiee

Aw you had your friend over! That's awesome bb!

Lol, I can't believe I wrote saying I still have no news and then I check my emails and I have an email telling me a family are interested! They have 4 children, 8, 10, 12 and 1 :) I would have to mainly help with the baby though ^^

2009-05-14 11:28:03
URL: http://amieewhitney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0