Zizi und Kiki - teil 1

Här kommer första delen (av tre) med bilder från när Katti var här!
Bättre sent än aldrig, right? ;)

Fredagen den 8:e maj 2009.
Först gick vi på en liten promenad till ALDI, affären där jag köper refillkort till min mobil. Sen åkte vi in till centrum och strosade runt lite och kvällen avslutades med bio.
Bion var en upplevelse måste jag säga. Vi såg Slumdog Millionaire, en film som jag starkt rekomenderar! Men i alla fall, så kan man köpa vin och öl där man köper godis och annat snack att ha till filmen. Alkohol!! Och sen så är det socker på popcornen här. Popcornen är typ... karamelliserade eller vad det heter. Jätteäckligt men man äter ändå, i alla fall jag och Katti haha. Vi tyckte att smaken påminde om något annat men vi kom inte på vad. Frustrerande. När reklamen innan själva filmen har dragit igång så är man ju inställd på att filmen börjar snart och man börjar slappna av och lutar sig tillbaka, men här när reklamen var slut så tänds salongen upp och in kommer ett par från personalen och säljer glass till dom som vill ha. Glass! Mitt i filmen! (nästan) Det var ett störmoment. När dom hade gått så fortsatte det lite mer reklam...
En upplevelse.. sanna mina ord.

Kiki hade med sig godis till mig. Djungelvrål och peacemärken. Lecker!!
Det är slut för längesen dock.



Jag flummade med kameran i vanlig ordning på vår promenix



Kiki kunde hon med!




Sen försökte vi vara lite mer seriösa



i centrum såg vi några som delade ut något gratis,
så vi gick dit och kollade vad det var.
Något drickbart... öl.
Jag hatar öl men ändå tog jag en klunk.
Kiki förevigade händelsen.

Och vad lärde jag mig av detta?
Att allt gratis är inte gott!


Katti drack dock med glädje!
Ser ni vad glad hon är^^



och sist; sockriga, sliskiga popcorn och cola



Slumdog Millionaire. Se den!


To be continued...


Kommentarer
KiKi

HAHAHAHA underbart!!!

Meeeer :D

2009-05-19 11:08:14
Amiee

I think it's happening, i just have to sign the contracts ect.. And the family say I can travel wherever on my weekends, i'm allowed friends to stay and stay at friends! So that's good! I don't know the costs of language school, but if it's too much, i'll use the Rossetta Stone thing or something buaha. I'll basically be based under Köln.. Bonn.. :P and I told them I have you in Hamburg, so I can meet you :D eeip! And then think of the TH concerts haha.

How are you bb?

Puss

2009-05-19 11:18:33
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Soza

åh nu blev jag sugen på godis haha :P du verkar ha haft en jättekul dag bb! är glad över att allt verkar gå som på räls för dej :D



puss & kram!

2009-05-21 12:50:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0