Change of heart?

Solen har nästan varit framme idag så jag passade på åka in till stan. Jag går inte så gärna ut när det regnar...heh.
Den stora julmarknaden mitt i stan som jag nämde i mitt "hata julen-inlägg" för ett tag sen, har börjat komma upp. Det var julgranar, ljus, bockar, små julstugor med Glühwein (glögg) m.m precis överallt. Jag kände inte igen mig.
Och vad jag tror är världens största julgran har kommit upp vid Vattenfall-byggnaden, också mitt i stan.
Mitt i all kaos så kom på mig själv med att gå runt och småle. Dels för att alla minnen från slutet av förra November, då jag var i Hamburg för Fanpartyt, strömmande igenom kroppen och dels för att jag insåg att julen faktiskt kan vara mysig. Lite snö (hah, knappast troligt i den här staden!) och mörker så man ser alla ljus tydligt, så skulle det inte vara så pjåkigt att gå runt där och vänta in julen.
(Ge mig ett par veckor så hatar jag julen lika mycket som innan!)




Bild tagen 29.11.08. Den stora julkulan i Huvudstationen sitter uppe i år också ♥




Jag råkade knalla in i bokaffären och kom ut med bok nr.2 i Mortal Instruments-serien
Ett ord räcker: Oooops!
Jag har blivit en boknörd.





En liten puss till er alla!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0