The Mortal Instruments

The Mortal Instruments är en bokserie på 3 böcker skrivna av Cassandra Clare. En fjärde bok släpps Mars 2011.

Årerigen är jag för lat för att skriva ner en handling med mina ord.
Bokens baksida säger: Clary Fray is seeing things: vampires in Brooklyn and werewolves in Manhattan. Irresistibly drawn towards a group of sexy demonhunters, Clary encounters the dark side of New York City - and the dangers of forbidden love.

Böcker som ingår i serien är
- City of Bones (2007)
- City of Ashes (2008)
- City of Glass (2009)
- City of Fallen Angles (2011)

Jag är bara på första boken men jag blev fast för att jag gillar sättet boken är skriven på och boken har en lagom blandning med drama och övernaturliga händelser och varerlser - med en touch of humour som lyfter boken på ett positivt sätt.
Redan efter 11 kapitel kände jag att serien skulle passa bra på filmduken. Jag googlade runt lite och jodå; man håller i nuläget på att diskutera kring projetet The Mortal Instruments som film. Jag hoppas verkligen projektet blir av.
Många jämför The Mortal Instruments med The Twilight Saga. Och även om båda serierna innehåller vampyrer, varulvar och förbjuden kärlek så håller jag inte med. Det är två helt olika serier som är bra på sitt eget sätt och som handlar om helt olika händelser.

Jag hade aldrig hört talas om denna bokserie förut (tror jag) men jag är glad för att jag hittade den. Kolla upp den ni med!












Gå in här för att läsa mer
http://www.mortalinstruments.com/


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0