En ny regnig vecka

Det regnar alltid här. Okej, inte alltid med 80% av tiden i alla fall. Jag minns inte när det var en regnfri dag senast. Det bästa höst-tiden är förbi. Tiden då solen skiner och löven lyser som eld på träden. Nu ligger löven blöta och murkna på marken. Löv som blir hala som is så fort det regnar. Kul.
Men men, det är väl bara att acceptera årstiden and move on.

Jag läste ut The Host förut. Och nu känner jag mig som jag föräntade mig - tom. Jag vill läsa mer om själarna och människorna.
Hade jag haft pengar till det, så hade jag gått på jakt efter ett substitut; en ny bok jag kan drunka i.

Ny vecka, nya händelser. B går sista veckan på hans nuvarande kindergarten. Han och lillebror E börjar tillsammans på en ny kindergarten nästa vecka. Det har nyligen öppnat en ny kindergarten närmare oss och det verkar vara så så så mycket bättre än B's nuvarande. Jag gillar inte hans kindergarten alls. Alldeles för många barn, i alldeles för små lokaler och för få personal.
Där dom börjar nästa vecka är det mycket bättre. Det var öppet hus där förra veckan, så vi var där och kikade runt lite. Det finns många lokaler bl.a; Ett forskarrum, ett rum för rollspel, ett rum med en liten inomhuspool (det blev B's favoritrum ganska snabbt), ett musikrum.. och och och.
Jag tror det kommer bli jättebra! :)
Det enda negativa är att byggnaden dom är i är ett gammalt krematorium! Det är väldigt fint ombyggt och renoverat men jag hade gåshud hela tiden jag var i lokalerna.
Döda kroppar....aska.... spöken!
Hoppas inte ungarna drar med sig något hem....heh.

Veckans stora händelse: lille E blir 1 år på fredag! :D



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0