1x3

Idag är det 1:a Oktober. Oktober redan... den första riktiga höstmånaden. Hamburg är en extremt regnig stad, så jag har en blöt och dyster höst framför mig, som sedan följs av en blöt och dyster vinter. Det är för varmt här för att snön ens ska lägga sig. Så är det väl i Sverige också egentligen men där kan snön i alla fall ligga kvar om det kommer tillräckligt mycket och är tillräckligt kallt. Här ligger tydligen snön kvar max ett par dagar. Men det tar jag då, hösten kommer först.

Idag är det 1 dag kvar tills Humanoid släpps, på tyska och engelska, i bl.a Tyskland. Och jag hoppas så in i bomben att min lön kommer in i morgon så jag kan lägga mina ivriga nävar på båda albumen!
Jag har lyssnat flitigt på TH's gamla låtar nu dom senaste dagarna. Dom nya låtarna har ett helt annat sound och även om jag diggar det nya soundet så är det TH's gamla sound som jag först föll för. Jag ser givetvis fram emot det nya albumet och turnén som drar igång tidigt 2010 men det är en bitterljuv känsla över det hela, muss ich sagen.

Idag är det 1 vecka kvar till Green Day-konserten här i Hamburg. Yay! Som jag har längtat! Det känns som att biljetterna har stått på min byrå och samlat damm i evigheter, och nu är det bara 1 vecka kvar.

Och nu har jag inte 1, utan 4 massiva läxor att ta hand om! Alla handlar bara om grammatik. Nu får jag verkligen lära mig grammatik. Det är verligen stor skillnad på förra kursen och denna. Och det älskar jag!
Idag har vi gått igenom dativ, ackustativ, nominativ och possessiva pronomen. Förra gången gick vi igenom komperativ och superlativ.
Det ni!





Kommentarer
Sofia Vienna

INTE okej att humanoid släpps på onsdag här i sverige. Usch och blä! :P du får recensera den här i bloggen i helgen tycker jag (:



jag peppar också inför GD nu. Kommer att bli så sjuukt bra!



fin bild på dig! (:

2009-10-01 15:10:15
URL: http://sofiavienna.se
Sandra

Här där jag bor snöade det för en vecka sedan. Men den snön försvann. Jag vill ha sommar xD

2009-10-01 17:06:12
URL: http://tokiohotelbrudarna.blogg.se/
L I S A M A R K L U N D

Vad ska du göra idag då? :*

Jag är sjuk så ska bara slappa och njuta av att det är fredag ;>

2009-10-02 14:14:38
URL: http://endastlisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0