70 dagar till jul!

Jag antar, och hoppas, att det inte har kommit fram julsaker i affärerna i Sverige? Det har det gjort här. Det började komma fram lite smått redan för ett par veckor sedan men nu den senaste veckan har det exploderat! Affärerna kryllar med änglar, jultomtar, snögubbar, glitter... ja, allt som har julen till. Det är väl liiiiiiiiiite väl tidigt, kan jag tycka! Det är mitten av Oktober, for crying out loud! Vänta åtminstone tills Halloween är förbi.
Jag går runt och stör mig på det där. Det gör mig irriterad.
Jag brukar kolla på VIVA's specialprogram, där dom visar videos efter ett tema under en timme men idag skippade jag det. Temat var; 70 tage bis Weihnachten. Julmusik redan nu - nej, där går gränsen.

Jag var i Hamburg månadsskiftet November/December förra året och då var hela innerstan täckt av en stor julmarknad med en massa stånd överallt, det luktade socker och man såg små ponnys lite här och där. Helt plötsligt kom det en parad från ingenstans och man var omringad av snögubbar och annat juligt.
Så, tyskarna, eller i alla fall Hamburgsborna, verkar gilla julen och verkar ta den på stort allvar.
Och så lilla jag, som inte har fått några julkänslor dom senaste åren. Vilka kontraster!

Kanske blir det annorlunda i år. Kanske smittar tyskarna mig med lite julkänslor.
En jul med julkänslor vill jag nog ha i år :)

och jag vill ha en konsertbiljett till TH i julklapp! ;D



Ho ho, fucking ho!




Kommentarer
KiKi

Ähmen du skämtar? Och jag som trodde svenskarna alltid var tidiga.. men det här ju helt sjukt. Man hinner ju tröttna på julen innan den ens har börjat :S

"Ho ho fucking ho" that made me lol.

2009-10-15 23:11:26
Sofia Vienna

åh nej! jag gillar inte alls julen, just för all uppståndelse som kretsar kring den. usch!

2009-10-15 23:46:42
URL: http://sofiavienna.se
Amiee Whitney

Hallooooooooooooooooooooo!

How are you honey? Still going well for you in Hamburg?

I spoke to my agent the other day, doesn't seem overly interested in helping me find another family (cries)

The family finally returned my towel too HAHA.

How was the Green Day concert by the way? :)



Puss!

2009-10-16 01:50:38
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Anonym

Hej. :) Jag tycker ocksåå att det är förtidigt att det kommer julsaker i OKTOBER! Det har komit lite julsaker redan, och det blir mer och mer. iallafall där jag bor :)

2009-10-16 06:31:11
Frida

Var på stan igår och såg inga julsaker än :)

2009-10-16 10:49:41
Anonym

Hej syrran.



Inatt drömde jag om TH, och dig.



Du förstör mina drömmar, tack.



On topic, verkar som tyskarna tar allt på större allvar än svenskarna, but then again, Sverige är ju ett skämtland.

2009-10-16 13:02:01
Amiee Whitney

sv. I'm good, really cold with winter coming though, stupid weather XD

I want to come back to Germany so bad! The agency you linked me to, never got back to me at all, I don't know why :S I sent pictures like they asked..



Gah, wish I could see Green Day! I love them!



Puss!

2009-10-16 13:36:55
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Marie

Ikea började med julskyltningen i början av den här veckan. Tycker också det är lite väl tidigt. Det räcker väl om de börjar till första december i stället.

2009-10-16 17:57:59
URL: http://mariehelenesblogg.blogspot.com
sandra

ÅH! nu längtar jag ännu mer tills jag och Marie åker ner i december!!



Mamma berättade igår att lite saker håller på att dyka upp XD

2009-10-17 12:38:24
URL: http://pandys-sandra.blogspot,com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0