Helgen, 3D bio och nackproblem

Okej, istället för att dela upp det i små inlägg så kommer allt i detta... Mycket av det kanske inte intersserar dom flesta av er men jag vet att folk undrar hur allt är och vad jag har gjort dom senaste dagarna. So here it goes.


Helgen
Gjorde inget speciellt egentligen. Jag var barnvakt på lördagskvällen, så Susanne var här och höll mig sällskap. Vi kollade på film; den nya med Nicolas Cage - Know1ng. Den var jättebra. Ni som gillar mystiska händelser och filmer som inte är förutsägbara borde kolla på den. Vi beställde hem mat; inte pizza denna gången utan asiatiskt! Mumma! Och vi fick en varsin Fortune Cookie. I min stod det: Du wirst Dich verlieben (Du kommer att förälska dig) Än har jag har inte märkt något av det men det kanske kommer :P
Eller jo! Jag har blivit kär i Ben&Jerry's Half-baked. Den glassen är underbar och alla borde prova den! Lecker!
Susanne sov över och hjälpte mig lite på söndagsförmiddagen när jag hade hand om morgonpasset. Senare på eftermiddagen hade vi hyrt film. Stephen Kings Det. En gammal klassiker.






Första-gången-upplevelse
Igår gjorde jag och Susanne något för första gången - vi gick på 3D bio! Vi såg The Final Destination.  3D bio är verkligen något jag rekomenderar! Det var en otroligt häftig upplevelse :D
Dessutom var vi i den största biosalongen jag någonsin varit i^^


Så snygga i våra 3D glasögon ;D
 




Mina nackproblem

Det blir inte bättre. Så i måndags ringde A till en massör, eller nackknäckardoktorn som jag kallar henne, som A brukar gå till ibland. Jag hade en tid idag. Så mycket som det knakade i mig... det kan inte ha varit hälsosamt :/ både i ryggraden och i nacken. Hujedamej! Massören sa att det krävs fler besök innan det bli bättre, för jag är extremt stel i nacken och hon kunde inte knäcka/knåda ut allt idag. Nog för att jag alltid har velat testa på massage...men inte en av den här smärtsamma sorten. Nein danke. Men men...
Och stelheten är så klart ett resultat av att ha burit så mycket på barnen det senaste halvåret. Great... 


För övrigt så är allt bra. Hösten närmar sig med stormsteg. Det är fortfarande över 20 grader om dagarna men det känns i luften att hösten är påväg. Löven börjar ändra färg och snart är det mörkt ute kl 7 på morgonen då jag alltid går upp.
Nästa torsdag börjar jag en ny språkkurs i en ny skola. Hoppas verkligen att det är bättre denna gången.


ok, das was.
Gute nacht!


Kommentarer
amiee

I've never seen that film.. to be fair. Ah yes they are, chris doesnt speak to me though LOL, typical 13 year old right? Emely is the only girl, so she kinda clings to me a little and always wants to play and even likes Tokio Hotel now cus i do haha.

I'm loving TH everywhere too! They're in köln on saturday on schlag den raab performing (Pro7) and i might go see them, but then again, i wanna sit and do fuck all in my room and watch it then haha.



I have a week free in october cus they're going to majorca, we should meet up then or one weekend! :D cant wait to buy Humanoid haha. But i'm lacking the wireless internet, they dont know the code so i cant talk to my mummy much :(



I'm sorry about your neck, i bet it hurt when the doctor did that.. oh, also, Emely is my personal german teacher haha, I know zoo animals already XD



Puss + Kram!

2009-09-09 22:04:18
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
amiee

Don't forget to buy Vogue either cus Bill modelled in it and they're hilarious XD



btw, do you have a German cell phone now or? cus i dunno if I should save for one...

2009-09-09 22:11:23
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
KiKi

Schmexigt värre! haha

Hoppas din nacke blir bättre bb!

<3

2009-09-09 23:53:58
amiee

LOL zes, i meant the film IT hahahaha XD you turnip!

i cant wait for friday, i have most of the day off and im just gonna sleep away.. so nice XD haha!

i think im going to wait until i find some friends before i get a german phone.. other wise, could be a little waste of money for now. are you going to the EMAs?



Puss!

2009-09-09 23:57:36
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Sofia Vienna

svar: SKOJAR DU ELLER? haha, jag vet inte hur många gånger jag kollat på början av klippet.. puh

2009-09-10 11:44:40
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se/
Mariam

eeeeeeeeees. känns som om den skulle kunna vara läskigare på tyska faktiskt!

2009-09-13 13:18:11
URL: http://starringmariam.blogg.se/
sandra

USCH! klarar verkligen inte Det filmen! många äckliga filmer har jag sett men den kan jag inte se en gång till. kanske var det för att jag var så ung när jag såg den första gången, den triggade igång mina mardrömmar totalt! vågade inte ens duscha efter gympan i skolan!!

2009-09-16 00:11:29
URL: http://www.pandys-sandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0