Zizi, kannst du mit mir Spielen?

Det är ganska stor skillnad på B nu, än när jag kom hit för 6 månader sedan. Det vanligaste som kom ut ur hans mun då och var riktat mot mig var: Geh weg (gå iväg/bort) eller Nein, mami machst das! (Nej, mamma gör det!)
Det vanligaste som kommer ut nu är frågan om jag kan leka med honom :)
Det var riktigt jobbigt i början men jag kämpade vidare och det lönade sig i slutändan.

Första lektionen i min nya språkkurs är gjord och det känns jättebra! :D Vi är en grupp på 7 personer, bara tjejer, och den känns som att vi är på samma (och rätt) nivå. Alla kommer från olika ställen, bl.a. New York, Irland, Libanon och en från Danmark som också kan svenska :P Jag märkte när vi satt och pratade med varandra i pausen att det är svårt att hålla tyskan borta, även när jag pratar engelska. Det slinker lätt in tyska ord hela tiden. Det är lite förvirrande men det känns samtidigt bra! :D
Vi gick direkt in på grammatiken och vi kommer att få lära oss mängder med grammatik. Äntligen! Grammatiken är oerhört svår och även om det finns vissa regler så är det mycket som det inte finns regler till, vilket komplicerar allt. Det finns t.ex ingen direkt regel som bestämmer die, der eller das, och mycket av tyskans grammatik bygger på just die, der och das.
Även om lektionerna är torsdagar och fredagar kl. 9.30-12.45 så ser jag fram emot att plugga tyska igen ;)

I morgon är det dags för TH's singel! Jag beger mig in till stan direkt efter språkkursen och köper den. GEIL! :D


Måste säga att jag är avis på pappa som åkte till Turkiet igår och blir borta 2 veckor.


Hejsvejs.


Kommentarer
Amiee

I think maybe it's her tomboy kinda attitude that putss people off her lol.



Sv. It was better today, Linus (the baby) was playing with me without Emely about for a little bit, he still runs to his mum alot though. I think I'm starting to settle in a little now though, because I feel more comfortable getting my own food and stuff now. Tomorrow I get to walk Emely to school and then go back to sleep until lunch time haha! I love that XD



Oh that sounds really nice! I have to visit my school soon, it's starts on the 28th September I think, and I'm starting off with 4 weeks, :P



How are you? :D

2009-09-17 18:51:30
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Sofia Vienna

svar: Whoa! Shit, haha.



Vad kul att hon vill att du ska stanna längre! Jaa, klart man skulle ta chansen. Det är ju inte så långt ifrån Hamburg till sverige, så det är ju inga problem för nära och kära att åka och hälsa på liksom. Nice!



I helgen ska min kusin ha 25års fest + att min bror ska flytta till london, så ska köra honom till flygplatsen på söndag. Själv? Ska du hitta på något kul?



När var det Green Day skulle spela i Hamburg?

2009-09-17 19:59:52
URL: http://sofiabengtsson.blogg.se/
Sandra

Fin blogg! Lycka till med språkkusrsen!

2009-09-17 21:29:09
Amiee

Zizi, this is such hard work, everything I do, when playing with Linus (the baby), it doesn't work, he's really not interested in me at all, no matter what I do and it's getting to the point that I'm worried they're going to send me home because he's not taking to me like Emely has even though she's an obnoxious little cow most of the time. Fuck I dunno what to do, I'm not used to little kids not taking to me right away, usually only have to be left in a room for an hour together and they're fine with me sigh I'm so stressed out over trying to make an effort and interact with him. :(

2009-09-18 11:00:39
URL: http://amieewhitney.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0