Mission:Complete

Efter kvällsmaten nu ikväll ställde sig B med sin lilla gitarr, spelar och sjunger lite för oss. En av låtarna var Durch den Monsun med Tokio Hotel. Han kan nästan hela refrängen, det är bara några ord här och där som blivit utbytta.
Jag är stolt över mitt au pair-barn och nu börjar mitt uppdrag med att göra honom till ett fan närma sig sitt slut. Han kan killarnas namn, vilka instrument de spelar, att de har 2 hundar med på turnén och att det finns en motorscykel på scenen - man kan inte begära att han ska hålla reda på texter också, han är ju trots allt bara 3,5 ;)


B's version av Durch den Monsun
.
Den riktiga versionen står inom parantes.

Ich muss durch den Monsun
hinter die Welt
Ans ende der Zeit
bis kein Regen mehr fällt
gegen den Stuhl
(gegen den Storm)
Am Abgrund entlang
und wenn ich nicht mehr kann
geh ich da rein
(denk ich daran)


Jag måste genom monsunen
bortom världen
Till tidens slut
Tills inget regn mer faller
Emot stolen
(Emot stormen)
Längs avgrunden
och när jag inte längre kan
går jag in där
(tänker jag på att)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0