Die Zeit läuft

Vi har nedräkning på för fullt! Ca. 36 timmar tills vi blir hämtade. 36 små, ynka timmar. Vi har mycket att göra, så tiden rusar förbi. Susanne håller på att fixa med sina saker just nu, jag har lite kvar men har det mesta fixat redan :)
Vi får använda vår lilla lediga tid flitigt, A har verkligen sett till att använda våra sista jobbtimmar in i det sista. Vi har jobbat hela eftermiddagen idag och samma visa i morgon. Vi ska hinna med att städa vårt rum i morgon också.
36 timmar kvar - jag står ut.

Det ska verkligen bli skönt att komma bort från huset, familjen - situationen. Jag är trött på hur den här familjen funkar, det står mig upp till halsen. Jag ska inte klaga, familjen har varit snäll mot mig och har ställt upp i fler än ett läge men den senaste tiden har varit jobbig och ansträngd. Barnen är elaka och otrevliga. E tar ju efter sin storebror så klart, men B vet verkligen vad han ska säga för att man ska reagera. Han är mycket väl medveten om vad han gör. Visst, barn är barn men det finns gränser. Det är ingen pli på ungarna. Och mamman är gravid och grinig. Pappan.. tja, han går mest omkring och mumlar.
Men även om det ska bli skönt att komma hem, så är det självklart lite ledsamt att åka. Jag har ändå bott med familjen sedan Mars förra året. Jag har sett ungarna växa. E var bara 4 månader när jag kom hit. Jag har sett honom utvecklas från bebis till ett barn. Sett honom börja krypa, sett honom ta sina första staplande steg. Hört honom säga sina första ord och nu börjar han med 3 ords-satser.
Och B har jag gjort till ett Tokio Hotel-fan. Vi har byggt deras scen av lego, han kan medlemmarnas namn och vem som spelar vad. Han kan ett par låtar. Det har jag lyckats bra med :P

Nej, nu är det dags att göra lite nytta.
Bis später!



Sylt, Juli 2010


Kommentarer
Amiee Whitney

sv. Aww bb I bet you're so excited that the time has come for you to finally leave and go home! I'm so happy for you :)

Oh dear, sucks that it wasn't so great there hugs

I'm good thanks! so tired and I'm going to be even more so on the weekend lol, you?

Thank you!! I got so bored of the other one XD



Puss!

2010-08-03 01:42:19
URL: http://amieewhitney.blogg.se/
Didi

Visst känns det som att de sista dagarna innan man reser/flyttar går både supersakta och jättesnabbt samtidigt? Jag lämnade Tromsö för sista gången (förutom ev. besök till Marie såklart) och det var blandade känslor.



Jag tror du kommer få det jättebra hemma i sverige nu, få en chans att landa lite och hitta lugnet i själen igen.

Ser fram emot en teledejt bb. <3

2010-08-03 10:24:53
URL: http://derlan.blogg.se/
Linda

Åh vad trist att det blev ett sånt slut men du har haft en rolig tid med många bra upplevelser.

Välkommen hem till sverige igen =)

2010-08-03 10:45:35
URL: http://stjarnstralar.blogg.se/
sandra

Tråkigt att det inte blir så att du flyttar hem igen och känner just en saknad och ledsamhet som jag säkert du kommer känna men just men tanke på situationen där.

Men jag hoppas verkligen att du haft en bra tid i Hamburg och det har varit helt underbart att följa din blogg genom året.

Jag hade bara en fråga? När kommer du vara i Lund? Kanske ses och ta en fika om det passar en dag? Jobbar ju där. :)

Lycklig resa hem!!

2010-08-03 17:10:34
URL: http://www.pandys-sandra.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0