Home sweet home

Då var man hemma igen då. Min storebror kom och hämtade mig i Lund igår, och sen hämtade mamma mig i Uddevalla där min bror bor.
Det var lite jobbigt att säga hej då till Susanne men vi ses snart igen! :)
Jag har packat upp det mesta av min packning och har hälsat på familjen. Jag har tid på mig att ta allt i min takt denna gången.
Får se hur lång tid det tar att vänja sig vid att vara tillbaka i Grums, och vid att bo hemma igen.

Jag vet att några av er undrar vad jag ska pyssla med nu när jag är hemma igen. Jag kommer ta upp studierna på universitet i Karlstad igen men när jag kom på att jag ville flytta hem igen så var det för sent för att söka, så det får bli tidigast till vårterminen.
Det var ju meningen att jag skulle ha bott kvar i Hamburg och jobbat där. Då ville jag även ha något att plugga, så jag sökte ett par kurser på distans, bl.a. Allmän MusikläraUppsalas universitet. Den kom jag in på och kommer sysselsätta mig med nu i höst. Den handlar om teori bakom musiken, om tonarter, intervaller o.s.v. Läs mer om kursen här.


Kommentarer
Therese

Välkommen hem!

Du får säga till när du har tid att ta en promenad eller nåt. Min kropp bråkar lite (läs: mycket) men korta promenader funkar :)

Kram

2010-08-08 19:09:23
URL: http://kamtroll.blogg.se/
carolina

sv:jodå det var rätt carolina! hoppas du får det bra nu när du kommit hem :)

2010-08-09 18:58:14
URL: http://withoutmusicnolife.blogg.se/
Mariam

Lycka till <3

2010-08-17 18:30:32
URL: http://starringmariam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0