En dag, inte som alla andra

Båda ungarna är sjuka och hemma från dagis, så jag jobbar mycket denna vecka. Lite övertid kan jag väl stå ut med när jag får ledigt för att åka på konserter till veckan. (iiiiiihhhhhhhh!!)
Förra veckan sa jag till B att jag ska på Tokio Hotel, eller Tokio Mokiotel som han kallar dem. Ja, han är ju bara 3, så man ska väl inte begära för mycket av honom ;)
Hur som helst, så trodde jag inte att det var något han skulle lägga på minnet, men så igår när han byggde med sitt Lego, så sa han till mig att han höll på att bygga en scen där Tokio Mokiotel skulle ha en konsert. Jag gick och satte mig vid honom och förklarade vad alla medlemmar heter och vad dom spelar osv. Han tog till sig av allt och hans fantasi flödade! Han är enormt utvecklad och man glömmer ofta bort att han bara är 3 år.

Samma visa idag igen! Det är lite sidådär med alla detaljer, som namn osv, men det kommer^^
Jag är riktigt stolt över mitt au pair-barn för tillfället ;)

Jag spelade in en film idag när B satt i mitt knä och byggde. Jag fick tillåtelse att lägga upp den :)
Ursäkta min tyska ;) Översättning finns längre ner.






B: Vad är det där?
Jag: Jag ska bara.... Så, vart är mikrofonen?
B: Där!
Jag: Och vem, vem sjunger?
B: Han!
Jag: Och vad heter han?
B: (mumlar något som låter som han skrattar inte) Får jag kolla?
Jag: Nej. Vi måste bygga nu. Där står Bill och sjunger. Och det är...? Nej det är... ja, precis.
B: Och här är också en.
Jag: Det är Gustav.
B: Vad?
Jag: Gustav.
B: Men Gustav är inte här idag.
Jag: Vart är Tom?
B: Här är Tom.
Jag: Nej, här.
B: Där är Tom.
Jag: Nej, här. Och vad sp...
B: Tom spelar gitarr.
Jag: Precis. Och?
B: Han spelar piano.
Jag: Tom.
B: Det är Tom.
Jag: Är scenen snart klar?
B: Ja.
Jag: Härligt.
B: Vad?
Jag: Är scenen snart klar?
B: Vad?
Jag: Det heter ursäkta.
B: Ursäkta.
Jag: Är scenen snart klar?
B: Ja.
Jag: Ja. Vad fattas?
B: Här är ett paraply.
Jag: Där sitter dom. Det är TH.

B: Han tittar på.
Jag. Ja, det är en åskådare. Publik.
B: Jag behöver många gubbar.
Jag: Vi har inte så många gubbar. Det är en liten konsert.
B: Han är också en åskådare.
Jag: Ja.
B: Han sjunger inte.
Jag: Sjunger han inte?
B. Nej, han sjunger inte.
Jag: Men Bill sjunger.
B: Ja
Jag: Vad är det?
B: Scenen.
Jag: Scenen, ja.
B: Får jag se?
Jag: Vill du kolla? Okej.
B: Du ska göra när jag spelar gitarr, då ska du också göra. Då jag spelar Alle meine entchen.
(han menar att jag ska filma när han spelar en barnlåt på hans gitarr)


Kommentarer
mami

men hjärntvätta inte stackars ungen !!!

2010-02-25 14:33:25
Zizi

Men mamma! Det skulle aldrig falla mig in! ;)

2010-02-25 14:41:14
URL: http://zizi.blogg.se/
Sara

Haha. Söt då. Det är bra med rätt sorts hjärntvätt I must say. ;) Btw låter din tyska hur bra som helst! :)

2010-02-25 16:07:03
URL: http://saratimjan.blogg.se/
Jenny

Gud vad gullig han var :) Vad bra hjärntvätta honom med TH :)



Jag har en fråga till dig. Jag funderar väldigt mycket på nu att vara aupair i tyskland. Men jag undrar vilken sida du var inne på och kollade över. Om du förstår vad jag menar? För jag går ut skolan nästa år. Men vill liksom sitta och kolla över saker och sånt.



Kram

2010-02-25 17:58:34
URL: http://thebigtowngirl.blogg.se/
mami

stackarn.han kommer att få men för livet!! det va kul att höra dig prata,jag saknar dig. puss.

2010-02-25 19:43:36
Frida

Guud vad kosntigt och höra dig prata tyska!! Men vad duktig dú blivit :-)

2010-02-25 21:33:15
URL: http://fridarask.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0