Frau Jansson

Jag har känt mig otroligt gammal idag.
När man ska vara formell här i tyskland så säger man Herr och Frau. När jag var hos doktorn i morse blev jag kallad Frau Jansson. Jag kände hur rynkorna förökade sig för varje gång någon sa det till mig.
Anyway, jag har kraftig magkatarr. Fick tabletter som jag ska ta 2 veckor och ska på återbesök på måndag, då svaret på blodprovet kommer.
Ultraljud är nog bland det läskigaste jag varit med om.

Skönt att det inte var något mer allvarligt.
Jag måste försöka sluta tänka så mycket. Jag stressar upp mig själv och i onödan många gånger.
Just nu är jag orolig för att det inte kommer klappa bra med lägenhet och boende här i Augusti. Jag vill inte tillbaka till Sverige.
Jag har ju sagt att jag får ont i magen av bara tanken.



Kommentarer
Victoria

Haha, samma hände mig i Frankrike. Kände mig supergammal när folk sa Madame till mig! Är så glad att vi inte behöver använda Mr och Mrs på universitetet jag går på (vi tilltalar alla lärare med förnamn). Blir alltid så nervös annars att jag ska glömma sånt och verka oartig. :S

2010-01-29 17:57:58
URL: http://milliardetoiles.blogg.se/
eemmayouknow

Varför tycker du ultraljud är otäckt? :))

2010-01-29 18:15:42
URL: http://saveu.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar:

Trackback
RSS 2.0